Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Den rigtige vej?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 1. Oct 12
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 21:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej ..

Sidder med en fantastisk idé og har prøvet, at, læse mig til en vej videre, så den kan føres ud i livet.

Da jeg hverken har kapital og kompetance til selv, at gøre dette, har jeg prøvet, at læse mig

frem til forskellige metoder og hjælpe foranstaltninger i form af investorer m.v. 

Kom dog ikke specielt videre.

Så kunne jeg være så heldig, at der sidder en herinde der ved hvor jeg finder en personlig rådgiver/konsulent,

der kan hjælpe mig med patent og til, at finde de rigtige investorer/netværk.

Tak

Mvh

Holm

Tilmeldt 16. Sep 09
Indlæg ialt: 2211
Fra  Tekstfokus Skrevet kl. 21:39

Jeg ved ikke, hvor du bor, men Inge-Marie Søndergaard på Væksthus Sjælland skulle være ekspert i patenter.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47156
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:24

Ikke direkte men jag kan give link til RÅD FOR AT SKAFFE INVESTOR og tilføje at der findes mio af gode ideer og værdien generelt ligger i eksekveringen OG de færreste investorer stjæler ideer, så ofte er man bange uden grund

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 1. Oct 12
Skrevet kl. 14:26

Hej John.

Tak for svar :)

Tror jeg har brug for noget mere konkret.

Har talt med et firma der udvikler apps, men de vil også have en udførlig mail omkring ideen. Kan jeg godt forstå, men hvad skal jeg så bruge en hemmelighedholdelsesaftale til? Og er det bedst, at få en aftale med dem som partnere eller er det bedre, at bruge en investor? Er så opsat på, at komme igang men må indrømme det er lidt, af en jungle når man ikke er ekspert indenfor IT.

MVH 

MiaSmile

Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Indlæg ialt: 1364
Skrevet kl. 14:41

Holm23:

Hej John.

Tak for svar :)

Tror jeg har brug for noget mere konkret.

Har talt med et firma der udvikler apps, men de vil også have en udførlig mail omkring ideen. Kan jeg godt forstå, men hvad skal jeg så bruge en hemmelighedholdelsesaftale til? Og er det bedst, at få en aftale med dem som partnere eller er det bedre, at bruge en investor? Er så opsat på, at komme igang men må indrømme det er lidt, af en jungle når man ikke er ekspert indenfor IT.

MVH 

MiaSmile

Hvis det er en app du vil have lavet, så glem alt om patenter - det får du ikke i Europa. Hvis det er, så tag fat i nogen forskellige virksomheder som laver apps og hold møder med dem. Fortæl kun overordnet omkring din ide og hvis de derefter vil underskrive en NDA for at få det hele af vide, så gør det.

Jeg tror dog ikke du finder nogen, som vil smide penge og udvikling efter en app, hvis du ikke selv smider noget i det og da du hverken har kompetencerne eller penge, så kommer du ikke langt. En ide er intet værd.

Så mit råd til dig vil være, at få beskrevet din ide udførligt, muligvis lave forskellige screenshots og så få sparet op! Hvis det er muligt, så få lavet en mindre version af din app, som indeholder få funktioner og start der.

Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47156
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:08

Må holde med KennM - brug hans råd

Jeg tror dog i virkeligheden ikke du skal være så bange for at en investor stjæler din ide.- det er meget få der kunne drømme om det - men det er mange der vil vide alt og igen få der vil underskrive NDA for hvad hvis din ide var kendt og noget de tænkte over selv - så 

udvikle selv er råd 1

åbenhed og mod til at fortælle nr 2

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 1. Oct 12
Skrevet kl. 17:37

Ja, hvis den skal føres ud i livet er jeg jo nød til, at få noget hjælp. Da det er en app der kan bruges i hele verden og IKKE eksistere i forvejen

har bare været lidt nervøs for at miste den. Prøver, at få nogen til, at samarbejde herinde fra så vi i fællesskab selv kunne udvikle den.

Men folk gider åbenbart ikke satse tiden eller bare ulejllige sig til, at mødes og høre mere omkring mit projekt. 

Tak for gode og seriøse svar.

KH

Mia

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 18:38
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Holm23:
Men folk gider åbenbart ikke satse tiden eller bare ulejllige sig til, at mødes og høre mere omkring mit projekt. 
.

Det går jo begge veje kan man sige :)

Hvis du nu gjorde en grundigere arbejde, og;

1. beskrev mere detaljeret om ideen ( uden at afsløre alt for meget)

2. kunne angive et ca. beløb der skal investeres.

3. beskrev fordeling/afkastmuligheder.

Så hvem der ikke GIDER i dette tilfælde kan vel diskuteres :)

Problemet er jo at der kommer indlæg som dit hele tiden - uden noget grundigt forarbejde.

Investorer forventer grundighed, og også gerne at vide hvad du selv satser.

Hvem siger f.eks at det er en der kan lave apps du skal bruge ?

Måske er der en der blot ville købe arbejdskraften, hvis de kunne se potentialet...

Der er rigtig mange der kæmper om pengene - så dit tilbud skal altså være grundigere, og mere tillokkende end de andres..

Bare klem på..

Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Indlæg ialt: 1364
Skrevet kl. 09:47

Holm23:

Prøver, at få nogen til, at samarbejde herinde fra så vi i fællesskab selv kunne udvikle den.

Du snakker om i fællesskab, at udvikle denne app. Du har jo netop beskrevet, at du ingen færdigheder har på dette område, så hvordan kan du hjælpe ud over at komme med en ide - som har større sandsynlighed for at blive en fiasko end en succes? Dette siges ikke for at jorde dig, men der er langt over 700.000 apps og meget meget få bliver til noget.

Så hvorfor skulle en person bruge sin tid på et projekt, hvor man absolut intet får af vide og hvor ens partner ikke vil kunne bidrage hverken med kompetencer eller penge. Jeg er selv ude i samme problem som dig, hvor jeg ikke har kompetencer til at lave noget software. Jeg har dog skrevet alle funktioner ned, beskrevet hvordan tingene skal hænge sammen og haft flere møder med programmører for, at finde den rette. Derefter har vi udviklet kravspecifikation til en beta-version, som betyder at jeg kun skal betale en femtedel af det samlede beløb og på den måde kan jeg finde ud af, om det kan blive til noget uden at smide alle pengene efter det fra start.

Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.

Fra Tranum
Tilmeldt 8. Dec 13
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 02:41
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Holm

Hvis du skal have en investor med, så er det ikke nok med en idé. Men lad os begynde i den ene enden:

1. Skriv ned idéen din. Smile Hvilket behov løser den?

2. Beskriv funktionaliteten i appen. Prøv at tegne op skærmbilleder. Mål din smartphone, tegn en reamme i samme størrelse og kopiér opp et antal ark. Nummerér de. Du tegner op knapper og hvor de leder dig. Brug papir, powerpoint, visio - what ever.

3. Beskriv hvem som er målgruppen. Er det fru Hansen på 70 som skal have en reminder på at tage sine piller? Eller junior på 3?

4. Bestem hvilke platforme du skal ind på. App dækker et vidt begreb. Er det smartphones (Apple, Android, Windows, Jumbla), er det tablets (Apple, Android, Windows), er det Smart-TV, er det Kinect, PixelSense, eller noget andet. Desværre skal der laves forskellig udvikling til forskellige platforme (smartphone og tablet på samme platform er fælles). Begrund hvorfor du vælger en platform, og begrund hvorfor du fravælger.

5. Kortlæg konkurrenter. Har nogen lavet det du vil, så beskriv hvorfor din app vil være bedre. Mangler de noget, og hvorfor? Hvad gør de godt? Har du ingen konkurrenter, så find de som er nærmest, og beskriv hvad de gør galt. 

6. Hvordan vil du markedsføre din app? Det findes jo millioner af apps - din vil drukne i mængden. Særlig hvis du har tænkt på noget nyt. Så er det ingen som søger efter det heller. Hvilke blader og aviser skriver om apps? Hvad hedder journalisterne? Har du et stort netværk på Facebook eller LinkedIn du kan bruge?

7. Hvad slags business model vil du satse på? Skal appen koste penge? Eller Gratis app med reklamer, Gratis app med in-app purchase, Gratis app/pro app

8. Findes det potentiale for add-on sale, altså fysiske produkter (så som Angry Birds har gjort) 

9. Nu er det på tide at teste idéen for nogle udvalgte venner. Ikke gør dette for tidlig. Hvis du går med en storslagen idé som du brænder for at eksekvere, så kan det at indvie andre i den resultere i at din hjerne nu tror du har gennemført din idé, og så stopper fremdriften. Du skal have lagt alle planer så godt du kan inden du viser den til andre.

10. Patent koster en masse - og det er spørgsmål om du kan få det.

11. Du skal have en god designer, som har erfaring med apps og usability, som på basis af dine beskrivelser og tegninger (og målgrupper) tegner hvorledes skærmbillederne skal se ud.

12. Budget skal du lave.

- Hvad koster en designer? Jo bedre du har tegnet skærmbiller, og jo bedre du har beskrevet målgruppen, jo mindre tid skal vedkommende bruge.

- Hvad koster udviklingen? Jo bedre du har beskrevet funktionalitet, jo mindre tid går det. Du kan gå til et dansk firma eller outsource det. Det vrimler af folk du kan komme i kontakt med på nettet, som kan lave apps for dig. Men risikoen for at blive snydt er så også større.

- Hvad koster markedsføringen?

12. Hvordan vil du skaffe penge? En traditionel investor? Crowdfunding? Spørre i dine netværk om nogle vil være med på at udvikle idéen/appen? Hvor meget vil du selv lægge i det? Kan du få penge fra tante/onkel segmentet? Det findes Crowdfundingplatforme som går specifikt imod app udvikling. Bor du på landet så findes det måske puljer og muligheder. (LAG-midler)

13. Hvor megen kontrol er du villig til at afgive? Hvis appen koster 500.000 at udvikle og realisere, og du lægger 10.000, så sidder du ikke med megen kontrol.

14. Forud for kontakt med investor skal du have dit papirarbejde i orden. Du skal have en business plan, med salgspotentiale. Investorer har en lej tendens til at ville have sine penge tilbage, gerne med rente. En ting som investorer ser på er Management. Måske du brænder for idéen, men nogen skal lede virksomheden og sørge for at eksekvere business planen. Kender du nogle i erhvervslivet som har et navn, og kan få de med i en bestyrelse eller et Advisory board?

15. Brug dit netværk til at finde investorer (nogen som kender nogen), i tillæg til at søge dem her eller andre steder på nettet. Du skal dog være klar over at risikovilligheden ikke er fantastisk stor.

16. Vær EKSTREMT godt forberedt hvis du får møde med en investor. Vær koncis både i tale og materiale.

Lykke til

mvh Øyvind

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)