Hej jeg ønsker at bruge domænet kittywear.dk til undertøjs salg, er der nogle kloge hoveder der kan svare på om det vil være et problem.
Jeg tænker hello kitty er jo et kæmpe brand men da de ikke er en undertøjs producent er det vel ok.
kan tilføje at jeg ikke har tænkt mig at benytte navnet kitty wear på produkterne og heller til branding altså kun kittywear.dk som onlineshop ved ikke om det kunne gøre en forskel.
Hej.
Jeg kan anbefale dig at kontakte Patent og varemærkestyrrelsen, som har en side over trademarks - registrerede varemærker. Det er nok en god idé uanset hvad, for andre kan jo have et varemærke der hedder Kitty Wear uden at have domænet.
Men i forhold til Hello Kitty er der INTET i vejen med dit navn da det jo ikke ligger tilnærmelsesvis op ad Hello Kitty. Du kan også sagtens benytte navnet på produkterne hvis du ville. Havde du nu kaldt en legetøjs side Hallo Kitty, var det noget andet :)
Jeg kan anbefale dig at kontakte Patent og varemærkestyrrelsen,
Har søgt lidt i diverse databaser over varemærker og det virker ikke som om der skulle være et problem der, men jeg kunne tilgængæld se at ordet kitty er flittigt brugt i mange sammenhæng :-)
Noget helt andet Sue hvad syntes du om navnet ?
Tak for dit indlæg Fashionseller jeg er helt med på hvor du vil hen;-)
Kitty Wear er da et fint navn - Men det var nok lettere at vurdere hvis jeg så indholdet af siden :) For er det eks. sexet undertøj til voksne, synes jeg ikke at Kitty er passende, da det er et børne udtryk i mine ører - men er det undertøj til voksne med eks. børnemotiver (ja det findes jo) så er det helt ok...
Når jeg hører ordet, tænker jeg først beklædningsgenstande til børn med kattemotiver o.l.