Nu er jeg også studerende samtidig med jeg er selvstændig, og nej.. det kommer jo helt an på hvor meget du tjener.
Kan ikke huske det, men der er jo et loft for hvornår man for SU. tjener man mere end x kroner om året, så kan man ikke modtage det. Hvis du er nyopstartet selvstændig så er det nok ikke din virksomhed der bliver grunden til du når loftet..
Det hele køre stadig over dit frikort, der er også et max på hvor meget man må tjene uden at betale skat, giver din virksomhed overskud tæller dette selvf. med i regnskabet.
Det er en skrøne at man mister Su''en. I tilfælde af at du bliver millionær så kan du jo stoppe uddannelsen og gå på orlov :-)
Jeg kan anbefale dig at snakke med en revisor. Ellers kunne det være en ide at oprette et APS og derved ikkebehøver at udstede løn til dig selv. Så kan pengene blive i virksomheden.
Tja, der er forskellige ting man kan gøre for at undgå at give sig selvløn. Men hånden på hjertet, så tror jeg du med ro i sindet kan være sikker på du ikke mister SU''en fordi du starter en virksomhed. Pengene falder jo ikke fra himlen.