Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Afbestillingsgebyr på Webshop. Må jeg ?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 21. Nov 13
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Aminoer.

Jeg er ny på denne side, men er blevet opfordret til, at søge hjælp herinde.

Jeg har en landhandel, som snart går i luften med en netshop.

Jeg sælger primært halve grise, og jeg oplever desværre, at folk er gode til at bestille uden, at have tænkt over om de har plads eller penge nok.

Det giver selv sagt et problem, at skulle have solg X antal grise, som man troede var afsat, det er jo ikke en vare, som jeg bare kan ligge på lager igen.

Mit spørgsmål går på, om jeg kan lave et afmeldings gebyr, på feks. 200-300 kr. Vis folk afbestiller efter grisen er slagtet ( ca 1 uge før aftalt levering)

Jeg forestillede mig, at der skulle være en rubrik på netshoppen, som folk skulle aceptere, før de kunne afgive bestilling.

Det er også muligt, at der findes andre måder at løse problemet på, jeg er lydhøre over for alle foreslag. Jeg er dog bekymret for, at et depositum, vil afholde kunderne fra, at bestille.

Venlig hilsen

Bjørn Nielsen

emilsminde.dk

Fra Randers
Tilmeldt 4. Jul 08
Indlæg ialt: 921
Fra  SeoGeek.dk ™ Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bjørn.

 

Velkommen til Amino.

Jeg følger lige med i tråden, håber der en  flink bruger der kan svare på dette, da det har god relevans til emnet.

Officewarrior.dk  Mens Accessories

 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 12:42
Hvor mange stjerner giver du? :

 

 

Hvorfor går du ikke bare dine kunder klar at bestillingen er bindende og ikke kan afbestilles?  Eller indføre et lille depositum på f.eks 500 kr.

Fra Randers
Tilmeldt 4. Jul 08
Indlæg ialt: 921
Fra  SeoGeek.dk ™ Skrevet kl. 12:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn.

Det jo det han spørger om, også omkring de juridiske aspekt i det, hvad er forholdsreglerne ? Og om der er nogle der har erfaring med dette ?

 

mvh

Frank

 

Officewarrior.dk  Mens Accessories

 

Fra Aarhus C
Tilmeldt 19. Jan 12
Indlæg ialt: 423
Skrevet kl. 13:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan bare sige at når grisen er slagtet så frafalder de 14 dages returret.

Skal du bruge hjælpe til markedsføring, webudvikling eller lignende? 

Adm. Direktør hos NordDank ApS

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 13:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er der jo ingen juridiske problemer med.  De almindelige regler om returret ved nethandel gælder ikke for levnedsmidler.

Fra Mørkøv
Tilmeldt 26. Jan 10
Indlæg ialt: 363
Skrevet kl. 13:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

Det er der jo ingen juridiske problemer med.  De almindelige regler om returret ved nethandel gælder ikke for levnedsmidler.

Korrekt - og her er et link som underbygger påstanden: http://www.forbrugerombudsmanden.dk/Sager-og-praksis/Markedsfoeringsloven/Sager-efter-markedsfoeringsloven/ehandel/Fortrydelsesret-paa-dekoration

Citat fra siden:

Ifølge forbrugeraftalelovens § 17, stk. 2 gælder fortrydelsesretten ikke for aftaler vedrørende de typer af varer og tjenesteydelser, som tillige er und-taget fra oplysningspligten i forbrugeraftalelovens § 9, stk. 1.nr. 2. Det drejer sig om blandt andet aftaler om visse køb af levnedsmidler og andre varer til husholdningens løbende forbrug.

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 14:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Jeg ville nok kræve betaling forud. Så undgår du dette problem. Jeg køber ofte en halv gris og den betaler jeg altid forud.

 

Ellers held og lykke med din webshop.

Fra Sønderborg
Tilmeldt 10. Apr 11
Indlæg ialt: 133
Fra  MMASHOP.DK Skrevet kl. 14:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

Det er der jo ingen juridiske problemer med.  De almindelige regler om returret ved nethandel gælder ikke for levnedsmidler.

 Præcis.

www.mmashop.dk  Alt til MMA, Karate,Kickboxing,Taekwondo,Judo,BJJ,Jiu Jitsu,Muay Thai, Kosttilskud, Streetwear og trænings udstyr.

Husk at se vores blog - www.mmashop.dk/blog

Vi er skam også på google med nyheder om MMA Udstyr https://plus.google.com/+MMAShopDK

Følg vores RSS Feed: http://www.mmashop.dk/index.php?route=feed/google_product_feed

 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 6. Apr 13
Indlæg ialt: 1085
Fra  Firmaconnect.net Skrevet kl. 14:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Webshop har fortrydelseret og reglerne er ikke lige til fordel for shopejeren.
Så jo, kan nemt se det juridiske problem og følger lige med i tråden. 

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)