************UPDATED*********** Har lukket spørgsmålet. Tak for svar! ************UPDATED*********** Kære Amino'er,
Det er selvfølgelig enkelt nok, MEN; Udfordringen er, at jeg gerne vil have den til automatisk at beregne hhv. antallet af feriedage, sygedag osv. Jeg forestiller mig en tabel (se vedhæftet billede) med navnene på medarbejderne nedad og datoen udad. Der skal så være 3 kolonner til slut, der summere hhv. antallet af feriedage, antallet af sygedage og antallet af arbejdsdage. Jeg vil gerne operere med følgende værdier: 1= Arbejde | S = Sygdom | F = Ferie | FF = Ferie fridag | BS = Barn syg Som jeg lige umiddelbart kan gennemskue det, så er der to funktioner, der skal beskrives: 1) Markørerne A, S, F, FF, BS skal alle tilføres værdien 1 2) Der skal laves en =SUM() for kolonnen "Sygdom", hvor værdierne for S og BS skal tælles sammen; en kolonne for "Ferie", hvor værdierne for F og FF skal tælles sammen og en kolonne for "Arbejdsdage", hvor det kun er alle A'erne der skal tælles sammen. Som ovenstående nok rimelig tydeligt viser, så er jeg ikke inde i Excel-begreber og funktioner, så derfor spørger jeg jer kloge Amino'er til råds. På forhånd tak for hjælpen Magnus Holst Brostrøm |
Prøv lige at tage et kig på firmaplan.dk
Måske det kunne være en hjælp :)