Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er din inspiration på nettet?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Sep 10
Indlæg ialt: 336
Skrevet kl. 23:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej Amino'er

Jeg ved det er blevet taget op mange gange før, men kan vel aldrig skade, at få det opdateret lidt.

Jeg ville rigtig gerne hører hvor i finder inspiration på nettet, er det et bestemt online magasin, iværksætterblogs, udenlandske nyhedssites eller noget helt andet?

Håber I vil være med til at dele lidt :-)

- Jeg kan kun tale for mig selv, og det er primært Amino, business.dk, korridoren.tv, springwise.com og ellers følger jeg dvs. start-ups via google søgninger, jeg synes personligt at det kan give noget motivation og inspiration til at "think out of the box" og på den måde få en helt ny vinkel på sin ideer oppe i hovedet.

Mvh.

Tilmeldt 22. Oct 13
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 23:47

Benytter b.la. Trendsonline.dk som giver et utrolig godt indblik i hvad der rør sig i Danmark. Samt markedsforing.dk, men det er selvfølgelig fordi det er min passion :-)..

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 00:14

topprospect:
Håber I vil være med til at dele lidt :-)

Jeg har tidligere brugt Amino meget, men efter nogle år er det som om man kender de fleste spørgsmål og svar :o) Jeg kigger dog dagligt forbi, men det er egentlig mest af vane.

I dag henter jeg primært inspirationen på Google+. Der er så mange dygtige mennesker, der deler helt vanvittigt meget. Det største problem er næsten at sortere i det hele da man ellers hurtigt kan læse en masse, men aldrig få udført noget som helst. Så jeg skimmer typisk det der virker mest interessant, og udvælger max. 3 artikler / cases om ugen, hvor jeg oftest ikke når at læse en eneste :o)

Men helt klart Google+

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 7. May 12
Indlæg ialt: 375
Skrevet kl. 00:48

Well, det kommer jo helt an på hvordan du vil inspireres... Jeg kigger meget på de personer som jeg ser op til (Thorborg, Casper Blom, nogle sportsfolk o.s.v.) - Og det giver mig et fantastisk kick. Så er der jo både Thorborgs Talkshow og Amino TV, som efter min mening er noget af det mest fantastiske man kan finde af inspiration på nettet. 

Til sidst vil jeg varmt anbefale http://365ivaerksaettercitater.dk/ - Her får man en email hver morgen med et inspirerende citat, og det er helt fantastisk at starte dagen på! 

God vind! :) 

vh. Daniel Poulsen

DPCreations | 

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 01:02

igang:

Jeg har tidligere brugt Amino meget, men efter nogle år er det som om man kender de fleste spørgsmål og svar :o) Jeg kigger dog dagligt forbi, men det er egentlig mest af vane.

I dag henter jeg primært inspirationen på Google+.

Hmm Google+ ??
Hvordan gør du det? Jeg har for nylig forsøgt at blive mere aktiv der, ærligt af SEO hensyn, men det er ligesom at gå rundt i en forladt ruin.
Alle jeg har kunnet finde derinde  ser ud til at have forladt stedet.

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 09:26

Jesper Hansen:
Hmm Google+ ??
Hvordan gør du det? Jeg har for nylig forsøgt at blive mere aktiv der, ærligt af SEO hensyn, men det er ligesom at gå rundt i en forladt ruin.
Alle jeg har kunnet finde derinde  ser ud til at have forladt stedet.

Ok, det er sjovt som man kan opfatte tingene forskelligt. Jeg synes tværtimod at der kommer mere og mere aktivitet, og faktisk så meget at det næsten er for meget :o)

Men det kan jo også være et spørgsmål om hvad man søger inspiration om. Nu nævner du selv SEO. Hvis du bare kigger på det der ligger under hashtag #SEO sker der en hel del: https://plus.google.com/s/%23SEO

Og ellers så er det bare om at kigge på hvem der følger hvem, og så koble sig på de dem man synes er mest interessant inden for ens interesseområde. Og der er mange at vælge imellem.

Jeg kunne lave en meget lang liste, men et hurtigt (næsten) tilfældigt udvalg man kan starte med er:

Mogens Møller

Morten Vadskær

Morten Kristensen

Henrik Bondtofte

Michael Aagaard

Søren Riisager

Mikael Rieck

Thomas Rosenstand

Jakob Kildebogaard

Peter Ulstrup Hansen

Mikkel deMib

Og sådan kunne jeg ellers blive ved. Nu er det så indenfor områder der interesserer mig. Jeg skal ikke kunne sige om det forholder sig anderledes for andre områder. Men billedet af Google+ som en forladt ruin, har jeg meget svært ved at genkende.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra København
Tilmeldt 9. Sep 13
Indlæg ialt: 190
Skrevet kl. 09:51

Er selv rigtig glad for Mashable.com til nyheder som kan være relevante for folk med interesse for ny teknologi og nye måder at tænke på. Desuden er TED videoerne altid gode.

Fra Taastrup
Tilmeldt 3. Apr 13
Indlæg ialt: 114
Fra  PersonligUdvikling.Nu Skrevet kl. 10:19

Hej topprospect,

Jeg elsker youtube, fordi der er så meget godt materiale der. Smile

Men her er nogle videoer, som jeg selv synes er inspirerende:

Video med Steve Jobs tale på Standford Universitet fra 2005 (nok ikke for hardcore Microsoft fans...Wink )

Video med Will Smith, hvor han deler hemmeligheden bag hans succes:

">

En motivations video mht. ens drøm (anbefaler at høre denne video med god lyd Yes)

">

En inspirerende video der blev lavet i forbindelse med Anthony Robbins 50 års fødselsdag (anbefaler også at høre denne video med god lyd Yes)

">

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:34
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg kan stærkt anbefale et gratis tv-proggram ( som mange måske ikke kender til ) som du kan finde via youtube. Det hedder Pandodaily, og det er sponseret af venturekapital fonde i silicon valley- 

Det går ud på at interviewe forskellige succesiværksættere, primært fra usa, og det er virkelig god underholdning og meget interessant samtidig at høre deres historie hvordan dælen de kom fra kælder til megasucces. det er LANGE interviews så læn dig godt tilbage..........

Om man kan bruge det til så meget som selvstændig i en mindre virksomhed ved jeg ikke. Og dog kan det altid inspirere mig til at tænke i nye baner at høre på disse usædvanlige iværksættere

Jeg mener der kommer et nyt show hver måned.

Linket er her: 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)