Jeg blev ringet op af Just-Stream i begyndelsen af januar og sagde ja til et tilbud om ubegrænset backup og 2TB Cloud for ca. 3500,- over to år. Da jeg første gang skal lave backup, vælger jeg blandt andet min personlige mappe på virksomhedens fællesdrev - men får at vide, at jeg ikke kan lave backup fra netværksdrev.
Da jeg kontakter Just-Stream får jeg at vide, at jeg backup af netværksdrev er et tilkøbsprodukt, som jeg kan få for den nette sum af 500,- om måneden. Det fremgik ikke af telefonsælgeren eller hjemmesiden.
Jeg synes, man skal se meget dybt i salgsmailen for at gennemskue, at det ikke er inkluderet. Der står "I får ubegrænset online backup, hvor I selv vælger hvilke mapper og filer på computerne, som I ønsker backup af. Herefter sørger vores software automatisk for at synkronisere disse mapper, filer og drev online."
Løsningen er så at tilkoble netværksdrevene fysisk til computeren og så lave backup - og gentage processen mindst hver 30. dag. En noget omstændelig affære.
Just-Stream har lovet at gøre det tydeligere, at netværksdrev ikke er med i løsningen.
Men for at komme til noget positivt og svare på trådstarters indlæg
De er usandsynligt hurtige til at svare på mail og jeg har ikke haft problemer med at nå dem pr. telefon. (At de så ikke helt svarer på de ting, jeg spørger om, er en anden sag).
Til dkfm: Jeg synes, det er dårlig stil at bestille og så bare at lade være med at betale.