Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Højt, lodret banner, der følger med, når der scrolles -- for og imod?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 20:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg skal i en nær fremtid til at indsætte flere bannere på mit website Volt & Volume. Sidder og "leger" lidt med nogle forskellige tanker, om hvordan
jeg gerne vil placere dem, således, at de "falder godt ind i designet". I den forbindelse kom jeg til at tænke på, at jeg på nogle sider er stødt på høje,
lodrette bannere ("Bred skyscraber"), der følger med, når der scrolles op og ned. Se her: timefor.tv

Jeg kunne forestille mig, at nogen ville finde det irriterende. Personligt generer det mig ikke, men hvad synes I om det?

Og er der nogen, der ved, om det er mere effektivt end et stillestående banner?

På forhånd tak for input.

Med venlig hilsen

Thomas

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Tilmeldt 4. Jun 12
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 20:49

Hader de bannere som følger med ned når man scroller og hvis det ikke er en side jeg synes meget godt om, besøger jeg den ikke igen, så smutter jeg over til konkurrenten :-)

SÆLG din bil helt gratis på www.e-bil.dk

Har din bil tandrem? se vores database med over 1000 bilmodeller.

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2492
Skrevet kl. 20:55
Det er, mindst, lige så irriterende som et barn der står og råber se mig se mig. :-)
Tilmeldt 3. Oct 13
Indlæg ialt: 159
Skrevet kl. 21:37

Hvis man 'bruger siden normalt', dvs. er der for at læse indholdet, og ikke som vi nu gør: scroller op og ned for at tjekke banneret ud, så er det ikke særligt generende efter min mening. En smule mere pushy end et stillestående banner, men helt sikkert også mere effektivt (hvis man altså holder sig til et enkelt!)

Det kommer selvfølgi også meget an på indholdet på sitet. På dit site vil jeg tro at målgruppen godt kan klare lidt action :)

Fra 4200
Tilmeldt 13. Jun 13
Indlæg ialt: 137
Fra  Gittes Hjemmesider Skrevet kl. 21:38

Jeg går ud fra at der er tale om et reklamebanner...

1. Reklamebannere er en lille smule irriterende, men jeg kigger aldrig rigtig på dem, men på det indhold, jeg er på jagt efter. (Bannerblindness)

2. Et banner der følger med ned er mere påtrængende og irriterende, men forhindrer mig jo ikke i at se det ønskede indhold, og jeg kigger måske lidt på banneret.

3. Popup er MEGA irriterende og det eneste jeg ser efter er krydset... og så klikker jeg hurtigst muligt væk fra siden.

Konklusion: Et banner der følger med er et udmærket kompromis, hvis man absolut skal have reklamer på sin side, og man skal jo leve!

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 16:30

Tak til alle for jeres input.

Sofie:

Hvis man 'bruger siden normalt', dvs. er der for at læse indholdet, og ikke som vi nu gør: scroller op og ned for at tjekke banneret ud, så er det ikke særligt generende efter min mening. En smule mere pushy end et stillestående banner, men helt sikkert også mere effektivt (hvis man altså holder sig til et enkelt!)

Det kommer selvfølgi også meget an på indholdet på sitet. På dit site vil jeg tro at målgruppen godt kan klare lidt action :)

Hej Sofie.

Jeg har det helt ligesom dig. Jeg synes også, at det kommer meget an på, hvor relevante de pågældende bannere er for sitet, og det vil de i mit tilfælde helt klart være (bannere fra Amazon og iTunes, alt indenfor musik lige fra CDer, downloads, hovedtelefoner, instrumenter, elektronik, etc., + bannere fra koncertbillet-sider som Ticketmaster). :-)

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 15:47

Ingen, der har forsøgt at teste effektiviteten af et banner, der bevæger sig ved scrolling sammenlignet med et, der er stillestående?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)