Jeg er i gang med alle undersøgelser mht. opstart af webshop, og vil gerne have CVR nummerj på plads, men kan jeg registrere mig, inden jeg ved hvornår jeg reelt set starter op?
Jeg ved ikke hvor meget mening de giver, men jeg mener du kan sætte en dato et stykke fremme, det er bare at gå på virk.dk og begynde så ser du om ikke du som jeg husker det, kan sætte en dato lidt fremme, men man kunne så også spørge hvorfor, det koster jo ikke noget og det eneste du skal er at 0 indberette moms efter nytår og skrive et rundt 0 til skat hvis du slet ikke har haft aktivitet
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Vil jeg kunne udskyde den dato hvis det bliver nødvendigt og jeg ikke kommer i gang til forventet dato?
du kan jo sågar lukke - men jeg tror udskyde er besværligt men hvorfor? Der sker jo intet ved at ha CVR ud over 0 indberetning af moms og ingen ting i regnskabet når du ikke er igang så også der et stort 0 - det er da sekunders arbejde. Om du så er igang en måned før eller siden er ligemeget synes jeg bare? Sæt den til 1/1-2014 hvis du gerne vil registreres eller vent, du får CVR på få dage
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Tror jeg er kommet frem til at jeg lader mig registrere.
Grunden til at jeg overvejer at gøre det inden egentlig start er, at så har jeg CVR nr. når jeg finder ud af hvad det præcist er jeg vil, for der bliver jo nogle opstarts udgifter som jeg så kan få noget moms "fradrag" for.
hvis det er rene udgifter som tages for at få indtægterne når virksomheden kører, og du ikke bruger tingene og ikke fakturerer uden moms inden du starter, kan du tage dem med ind selv nogle måneder efter - når du stifter, men der sker jo ikke noget ved at stifte hvis du ved du skal bruge virksomheden
eneste som ikke kan fradrages som udgift (men som moms) er hvis du har stiftelsesudgifter til f.eks. aps.
vh
Det eneste der kan ske ved at lade sig registrerere nu er at du fmuligvis får en udvidet selvangivelse for 2013. Jeg husker ikke lige hvornår skæringen er, men igen det betyder jo ikke det helt store at sætte et 0 i rubrik 111 og så sende den ind.