Jeg synes at man fornemmer en del forskellige meninger om det. Det gavner jo ikke på sigt som organisk SEO, så nogle mener at pengene er bedre givet ud på organisk optimering + adwords.......
Man kan vel sammenligne med ejerbolig vs lejebolig. Cloaking betales der for hver måned og når du stopper med det, så er der 'ingen' besøgende. Organisk SEO er en investering i dit site, som vil gøre gavn fremover.
PS. Jeg er absolut ikek ekspert på området, så det er blot hvad jeg har fattet indtil nu ;o)
Jeg har endnu ikke erfaring med Cloaking System, men jeg syntes ikke nødvendigvis at det bør være et spørgsmål om enten eller.
Der bliver ofte nævnt herinde: At det giver mening at kombinere PPC med organisk optimering. Ligeledes syntes jeg også at det kan give mening at kombinere disse med cloaking. Med organisk optimering kommer der et helt naturligt begrænsning i antallet af nøgleord du kan fokusere på. Det vil simpelthen ikke kunne betale sig at fokusere på hele "the long tail", dvs. alle de rigtig mange "sekundære" nøgleord og mange forskellige kombinationer, som dine kunder benytter sig af. Det giver mening at fokusere din organiske optimering til de fx de 50 nøgleord der har flest søgninger, med flest konverteringer eller lignende. Med cloaking og automatisk genereret indhold (som med Cloaking System) så behøver du ikke lade dig begrænse til dette. Det er ikke længere nødvendigt at skrive længere tekster for hvert enkelt nøgleord. Det klarer systemet for dig og således kan du fokusere på alle de nøgleord du vil, og som der før ikke var økonomi i.
Samtidig kan det også give mening at kombinere organisk optimering og cloaking (på to seperate domæner med separate ejere, c-class osv.) for således ikke bare at være repræsenteret i søgeresultaterne, men i stedet at bevæge sig over i retning af at dominere søgeresultaterne. Din organiske optimering kan tage 1. og 2. pladsen, mens dit cloakede domæne får 3. og 4. pladsen, og henover disse har du din PPC kampagne. Ja, så er det ikke så meget plads tilbage til dine konkurrenter :) Men det er selvfølgelig ikke i alle tilfælde at dette kan betale sig..
er jeg forkert på den hvis jeg siger at det er en Amino som har SEO cloaking software som sit produkt? :-))
Ja det er forkert. Amino har intet med det at gøre, det er blot Refocus der kører nogle bannere på Amino. Produktet er sikkert fint, da Refocus gør det godt, men jeg har ikke prøvet det.
Jeg synes at man fornemmer en del forskellige meninger om det. Det gavner jo ikke på sigt som organisk SEO, så nogle mener at pengene er bedre givet ud på organisk optimering + adwords.......
Jeg mener der er nogenlunde konsensus om at indgående links til ens hjemmeside er alfa of omega for at ligge rigtigt højt. Derfor er det begrænset hvor langt man kan komme på den korte bane med SEO og almindelig linkbuilding. Hvis man af den ene eller anden grund må vælge mellem den ene eller den anden strategi, så vil det være helt individuelt om den ene eller den anden strategi bedst kan betale sig. Alene at udpege den ene strategi for bedre fordi den har et længere sigt er en oversimplificering som jeg må advare imod. Og som tidligere nævnt, har man pengene kan man jo gøre begge dele.
er jeg forkert på den hvis jeg siger at det er en Amino som har SEO cloaking software som sit produkt? :-))
Ja det er forkert. Amino har intet med det at gøre, det er blot Refocus der kører nogle bannere på Amino. Produktet er sikkert fint, da Refocus gør det godt, men jeg har ikke prøvet det.
Dbh Martin
Netop, også derfor jeg skriver: "... at det er en Amino som har SEO cloaking software som sit produkt?" - Mente at det er ÈN Amino som laver 'SEO cloaking softwaren', deraf altså hans produkt :-))
Så vidt jeg kan se er der hverken noindex meta eller en robots.txt fil der kunne udelukke dem, så det er nok en udelukkelse fra Google. Ikke så heldigt...
5 års SEO-erfaring - Jeg udfører freelance SEO-opgaver. Alt i effektiv linkbuilding, der giver konkurrenterne baghjul! Fang mig på ossian@engmark.me