Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af virksomhed - hvad får jeg ud af en varer i kr/øre?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Viborg
Tilmeldt 25. Jun 12
Indlæg ialt: 58
Fra  Børnekluns Skrevet kl. 16:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg overvejer at starte virksomhed med salg af børnetøj.

Jeg har brug for at vide hvor meget jeg vil få ud af 50 kr, når der er trukket moms og skat fra.

Lad os antage jeg har givet 15 kr for en del inkl moms

Altså hvor meget står jeg med tilbage derefter ?

Ejer af Børnekluns

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12914
Skrevet kl. 16:22

Det har vi da virkelig ingen mulighed for at svare dig på! 

Men før du starter bør du nok lige undersøge hvordan det gik mange af dem der startede med at sælge børnetøj!

Fra Fredericia
Tilmeldt 24. Oct 13
Indlæg ialt: 112
Fra  NiceWall.dk Skrevet kl. 16:33
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Få liv på væggen med wallstickers fra NiceWall.dk. Motiver og tekster til ethvert rum i din bolig - eller virksomhed. Se også vores udvalg af emaljeskilte til væggen.

Fra Viborg
Tilmeldt 25. Jun 12
Fra  Børnekluns Skrevet kl. 16:39

Jeg ser gerne det kun er relevante svar og hvis ikke man har nogle relevante svar, så hold gerne jeres tanke for jer selv...

I kender intet til mine tanker bag dette!!!!!! 

Ejer af Børnekluns

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12914
Skrevet kl. 16:44

Fejl

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:54
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ravns svar var nu ret konkret og relevant - for der er ingen der aner hvad du har af omkostninger - om du importerer - om du har regnet told med, returvarer, forsendelse til kunden osv osv men

Du skal altid kun tænke priser uden moms. Moms er ikke en del af det du selv har tilbage og ikke en del af dine udgifter. Moms er noget man opbevarer for staten og lægges ikke til driftsregnskab og trækkes ikke fra i drift - det ligger kun i status.

Hvis du køber for 15 kr inkl. moms så er det 12 kr uden moms som er din udgift. Hvis det er hele udgiften, der er ikke andet, ingen told ingen gebyr ingen pris for din webshop osv . ja så har du 12 kr som udgift

Hvis du sælger for 50 kr inkl. moms så er det 40 kr ex moms og så har du 40 kr minus 12 kr tilbage = 28 kr og hvis du ikke regner skattefradrag som de fleste jo har men som kan være helt forskellige, eller har brugt dine fradrag på anden indtægt - så skal du regne med ialt 44% i skat og du står så med noget omkring 16-17 kr i lommen

Om du mener at kunne bruge den viden til noget - så værsgo - Ellers blad rundt i min INDHOLDSFORTEGNELSE hvor der er masser af links du nok kunne ha glæde af.

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Viborg
Tilmeldt 25. Jun 12
Fra  Børnekluns Skrevet kl. 16:58

Tak for svar, jeg blev klogere..

synes bare der er forskel på hvilken tone man svarer folk, og der var Ravns måske ikke ligefrem den bedste...
jeg vil tage et kig på din side, for for hjælpen 

Ejer af Børnekluns

Fra Aalborg
Tilmeldt 24. Mar 10
Indlæg ialt: 209
Skrevet kl. 17:00

Dette kunne sagtens være mere fyldestgørende, men kort. 

Af de 50 kr. er der 25% salgsmoms = 12,5 kr (kan trækkes fra købs moms) 15*0,25 = 3,75 kr. købsmoms (rest 11,25)

12,5-3,75 = 8,75 kr

50-8,75 =41,25 kr. 

Af de 41,25 skal du betale 11,25 for dit produkt. = 30 kr. 

Af de 30 kr. skal du betale faste omkostninger (husleje, varme, el, internet) og variable omkostninger (marketing ovs.) 

Lads os antage et du betaler 10 kr. pr. enhed solgt til fast og variable omkostninger. 

Så er der 20 kr. tilbage. Når du trækker de 20 kr. ud til dig selv, så skal du ca. betale 50% skat. Dvs. du har 10 kr. tilbage. 

Ergo, meget forenklet udenforbehold for aktiver, fradrag ovs. så tjener du personligt 10 kr. pr. salg.

Håber det giver lidt mening.  

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:09

Simon:

Af de 50 kr. er der 25% salgsmoms = 12,5 kr (kan trækkes fra købs moms) 15*0,25 = 3,75 kr. købsmoms (rest 11,25)

12,5-3,75 = 8,75 kr

nix du - du skal bruge 20% og ikke 25% når du regner fra moms til uden moms af 50 kr er 20% salgsmoms = 40 kr uden moms (og 40 kr + 25% moms er så igen 50 kr) - Samme i købet. Af 15 kr er 20% = 3 kr købsmoms og 12 kr + 25% er 15 kr igen

40 minus 12 er 28 som er det vor ven har i lommen inden alle de andre omkostninger og så skat derefter først og mon der bliver ret meget overskud at beskatte det første år - nok ikke 50% af salgspris minus købspris, og derfor har Ravn ret meget ret i, at det er lidt et pseudospørgsmål som bare lokker trådstarter til at tro, at nu har han den Big Smile

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aalborg
Tilmeldt 24. Mar 10
Indlæg ialt: 209
Skrevet kl. 17:17

Jeg bøjer mig i støvet, det gik måske lidt for stærkt! Dog ville jeg bare give et hurtigt eksempel til trådstarter da jeg ikke mente han kunne være tjent med de andre "råd" :-) 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)