Vi har været i gang i en 2 års tid - men ikke dedikeret kun på det projekt. Jeg vil ikke sige at .in spænder ben for mig, men jeg er overbevist om at det har været et anker der har trukket os lidt ned. I hvor stor grad ved jeg så ikke, for jeg har ikke kørt en pendant på et .com domæne ved siden af.
Hvis jeg prøver at skifte over til divein.org så kan jeg jo give en tilbagemelding engang til næste år på, om det betyder lidt, meget eller intet for vores rankings - men jeg har lige nu hverken besluttet mig og hvis jeg gør så skal det jo have tid til at virke :-)
Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline
Når det gælder anskaffelsen af et domæne, så giver det nogengange mening at se længere end hvad status og Googles humør er i 2013/14.
Hvad nu hvis Google eller en anden populær søgemaskine vælger helt at slutte med at kappe linjerne til landespecifikke domæner helt fra hvor de ikke er målrettede til?! Eller bare begynder at gøre det sværere.
.dk og .com er i øvrigt også lettest at huske for danske besøgende. Jeg har dog også købt enkelte med .org, .net, eu og .bz fordi jeg der kunne få nogle rigtigt gode domænenavne til formålet: mange søgninger på ordet og kort og let at huske.