Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms til privatperson (Dansker) i land uden for EU på digitalt produkt?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Hadsten ved Århus
Tilmeldt 11. Feb 08
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 12:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har solgt et software system til en Dansker i sydamerika.

Vedkommende vil drive virksomhed i landet, men mangler vist endnu at få det formelle i orden.

Dog bor personen der rimelig fast allerede.

Der er ikke momssalg til lande uden for EU så vidt jeg ved. Men hvad gør jeg i denne situation? Sælger jeg det bare uden moms på fakturaen? Skriver adresse i landet på fakturaen, men ikke firma id a la CVR.

Det er den første del af spørgsmålet, det andet er at jeg har set et eller andet med at man skal registreres som eksportør først, er det rigtigt? Hvis ja, overvejer jeg så om jeg hellere vil betale momsen, det er ca. 1000 kr. Skal man registreres? Hvis ja, hvad indebærer det så? Hvor besværligt er det? hvordan?

På forhånd tak.

/Poul

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46673
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:35
Hvor mange stjerner giver du? :

du skal eksportregistreres og det er log ind på virk.dk og gå i ændringsblanketten og sæt et nydeligt kryds i eksportregistrering og sæt et i import nu du er der, det koster gratis mig bekendt og du får et EORI nummer

læs her http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=2064450&vId=0&lang=DA om salg af ydelser uden for EU og nederst kan du klikke og se hvordan du skal indberette til moms (igen koster ikke men skal indberettes) Der er også link til eksportregistrering

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)