Hvordan foregår det i praksis, når kunden vælger bankoverførsel som betaling?
Jeg vil gerne have det på min webshop, og jeg kunne sagtens lave det sådan, at kunden får et tildelt et seperat nummer, som de skal skrive i som afsender ved overførslen. Herefter aflæser jeg selv beløb og kundenummer på netbank og sender pakken.
Men må jeg godt gøre dette? Eller skal der noget "officielt" registrering af betalingen ind over?
Helt almindelig bankoverførelse er fra kundens konto til din konto. Ikke nogle specielle krav. Men du skal dog være opmærksom på, at det ikke er en betalingsform som er anbefalet da kunden ikke har nogen chance for at få sine penge tilbage hvis han ikke får varen.. Det er blot en generel betragtning... Hvis din butik f.eks. ville have e-mærket en gang, så er bankoverførelse ikke en tilladt betalingsmetode B2C. Iøvrigt kan det anbefales du også modtager Dankort som minimum, da det helt sikkert vil give flere ordre...
Jeg var ikke klar over, at forbrugerne ikke er garanteret på samme vis som ved Dankort betaling. Hos os er ca. 25% af alle betalinger via Bank overførsel p.t. Er der andre (reele) alternativer, hvis kunderne ikke ønsker at betale med kort over nettet? (Jeg antager, at de foretrækker bank overførsler, fordi de er nervøse over at bruge betalingskort over nettet).
Mvh
Christian
Besøg vores butik, Selja.dk. Alt i Islandsk strik, trøjer, sweaters, plaider og meget mere.
Jeg var ikke klar over, at forbrugerne ikke er garanteret på samme vis som ved Dankort betaling. Hos os er ca. 25% af alle betalinger via Bank overførsel p.t. Er der andre (reele) alternativer, hvis kunderne ikke ønsker at betale med kort over nettet? (Jeg antager, at de foretrækker bank overførsler, fordi de er nervøse over at bruge betalingskort over nettet).
Hvis du er reel giver du jo bare dine kunder samme garantier - Problemet er hvis du som kunde kommer ind på en shop betaler med bank overførsel, så skal du overfører pengene før din varer bliver sendt. Hvis butiksejer så er en fusker beholder han pengene og sender aldrig varene. Hvis det havde været kort betaling kan kunden ringe til banken og bede om at få trukket pengene tilbage.
Af andre muligheder er der direkte netbanksbetaling, men her er jeg ikke helt klar over hvordan garantierne er.
Jeg tror bare ikke der er nogle reelle alternativer til bank betaling, da jeg har en formodning om det meget er den ældre genneration der benytter sig af bankbetaling, og de har som regel heller ikke netbetaling.