Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger nogle som har gjort sig erfaringer med Elance

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Korsør
Tilmeldt 10. Mar 12
Indlæg ialt: 366
Fra  Pravour Filmbureau Skrevet kl. 18:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Ja, overskriften siger alt. Jeg søger nogle som har gjort sig erfaringer med Elance.com og hvilke erfaringer I har?
Jeg vil også gerne høre hvilke erfaringer I har med medarbejdere fra forkskellige lande - nogle lande som jeg bør holde mig fra og andre som er rigtig gode?

Glæder mig til at høre jeres indspark, rigtig god weekend! 

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Feb 11
Indlæg ialt: 373
Skrevet kl. 18:43

Hej.

Jeg har selv brugt både Elance.com og oDesk. Det ligner meget hinanden, og kvaliteten vil jeg sige er den samme. Nogle af dem du finder formår slet ikke at løfte opgaven, mens andre klarer den til perfektion - det er lidt forskelligt. Men ingen af gangene, har jeg betalt 1 krone for at de har tabt opgaven på gulvet, de har bare indrømmet at det var for stor en mundfuld, sagt undskyld og farvel og tak. Men jeg har fundet et hold, som både snakker og skriver ganske fint engelsk, laver et solidt stykke arbejde og så er de både hurtige og billige. Der er klart nogle kompetente folk på oDesk og Elance, men du skal væbne dig med tålmodighed, forklare tingene godt på engelsk og evt. tegne det for dem (Jeg gør det, at jeg tegner mine tanker i paint, han får hans webdesigner til at lave udkast til mig, og jeg laver efterfølgende rettelser). Sørg for så vidt muligt at tage folk, som har løst mange opgaver på forhånd, og som har en god tilfredsheds-rate, så undgår du så vidt muligt de værste trolls. Ang. landende, så har jeg været meget vidt omkring - en der kan lave kortfilm i Malaysia, en der kan lave grafik i Singapore, en programmør i Indien og sågar et helt "team" i Pakistan. Generelt er niveauet det samme vil jeg mene - det er som i Danmark, der er nogle super skarpe nogle i blandt man lige skal finde, men der er også folk der falder fuldstændigt til jorden.

Du kan bare spørge hvis du har noget helt konkret du gerne vil vide. Held og lykke med det :)

Venlig hilsen

Claus S. von Arenstorff 

Anmeldelser af Slyngevugger - Moonboon Slyngevugge, Membantu Slyngevugge, Nonomo Slyngevugge - Slyngevugge Motor, Slyngevugge Stativ. Alt om slyngevugger!

Fra Korsør
Tilmeldt 10. Mar 12
Fra  Pravour Filmbureau Skrevet kl. 18:55

Tusind tak for det meget fyldstgørende svar Claus!

Jeg har pt. en fra Indien som arbejder lidt for mig og jeg er indtil nu rigtig glad for ham. Jeg bruger ham til programmering.
Det er fordi jeg har hørt at man skal passe på udviklere fra Pakistan og lignende, da de i deres kultur har meget svært ved at indrømme at de begår fejl. Har du haft erfaring med dette i dit team eller? 

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Feb 11
Indlæg ialt: 373
Skrevet kl. 19:21

Jeg har et team fra Pakistan til at arbejde på et projekt for mig lige nu. Indtil videre har der ikke været store "fejl", men jeg har påpeget ting som skulle rettes, og det har de gjort asap uden at stille spørgsmålstegn ved det - og det fungere nu godt nok for mig. Men nu må vi se, vi er jo ikke helt i mål endnu! :o) Men det væreste jeg har prøvet, var en fra Bangladesh der nærmest havde udnævnt sig selv til "Kongen af Kodning", men han fattede ikke for fem kroner blandet.. Ham spildte jeg 2 uger (og heldigvis 0 kroner) på :D 

Anmeldelser af Slyngevugger - Moonboon Slyngevugge, Membantu Slyngevugge, Nonomo Slyngevugge - Slyngevugge Motor, Slyngevugge Stativ. Alt om slyngevugger!

Fra Korsør
Tilmeldt 10. Mar 12
Fra  Pravour Filmbureau Skrevet kl. 19:58

Okay, ja det er nok meget forskelligt ligesom så meget andet.

Men tusind tak for dine indspark i debatten :)

Tilmeldt 8. Oct 13
Indlæg ialt: 180
Fra  Vuuh Group ApS Skrevet kl. 20:01

Har et fint team i indien som har lavet meget for mig :) De tilbød nu også skype samtaler, som gjorde alt en del nemmere :)

Fra Korsør
Tilmeldt 10. Mar 12
Fra  Pravour Filmbureau Skrevet kl. 20:02

Ja, jeg har også selv snakket med min udvikler fra Indien et par gange. Jeg er helt vild med indisk-engelsk ;)

Tilmeldt 29. Mar 13
Indlæg ialt: 210
Skrevet kl. 23:15

Jeg har kun rigtigt god erfaring med Elance. Gennem det sidste år har jeg via Elance samarbejdet med tre forskellige programmører plus diverse andre slags freelancere. De tre programmører kommer fra Indien, Serbien og Holland (hollænderen er bosat i Sydamerika, så det er derfor, hans løn er konkurrencedygtig). Der er tale om individer og ikke virksomheder/grupper, og alle havde god feedback fra tidligere opgaver.

Selv bruger jeg meget tid på min jobbeskrivelse, så den er så dækkende som muligt. Jeg har endnu aldrig valgt den, der gav det laveste eller bare tilnærmelsesvist laveste bud på min opgave, da disse aldrig har virket seriøse og tillidsvækkende. I stedet går jeg efter dem, der på acceptabelt engelsk skriver om, hvordan de konkret vil gribe min opgave an. Jeg skeler ikke til oprindelsesland, men med 30+ bud på fem forskellige programmeringsopgaver har jeg da noteret mig, at de fleste fra Indien/Pakistan osv. ikke skriver noget, der demonstrerer, at de har læst og forstået opgavebeskrivelsen (endsige kan engelsk på et acceptabelt niveau), så på den måde sorterer de sig selv fra, kan man sige.

Fra Korsør
Tilmeldt 10. Mar 12
Fra  Pravour Filmbureau Skrevet kl. 07:56

Hej Infopreneur

Tusind tak for at dele dine erfaringer med mig. Jeg fik også allerede på min første opgave 15 ansøgninger. Jeg fandt dog også hurtigt ud af at ikke alle var lige spændende, da flere blot sendte en "standard" besked, som på ingen måde tog udgangspunkt i min opgave og problemstilling.

Jeg valgte en udvikler som tog specifikt udgangspunkt i min opgave og som havde et lille team bag sig. Bestemt ikke den billigste, men efter min mening den mest seriøse og professionelle. 

Fra Horsens
Tilmeldt 14. Dec 12
Indlæg ialt: 60
Fra  Kunto Skrevet kl. 11:19

Hej Jonas,

Jeg har benyttet Elance & Odesk tidligere til alt. Dvs. jeg solgte websider til det amerikanske marked, så jeg havde en assistent tilknyttet der sørgede for at uddele arbejdet til de forskellelige i mit team. Jeg har haft meget dårlige oplevelser med et par stykker fra både indien og Parkistan, så hvis jeg skulle bruge det igen ville jeg næppe vælge nogle derfra. 
Derudover for at komme de her "autoansøgninger" til livs, hvor de egentlig bare sender en standardiseret meddelse til alle, valgt jeg at skrive i løbet af opslaget at ved ansøgning skulle man øverst i beskeden skrive 123 eller lign. Dette gør at dem der ikke læser opslaget igennem, de ikke kommer videre til betragtning, og det gør det lidt nemmere at finde en kompetent medarbejder til ens team.

Sidst men ikke mindst, brugte jeg udtrykket "Slow to hire, quick to fire" Hvilket i sidste ende giver dig et godt team og en solid arbejdskraft der er der når du skal bruge det.

Dog har jeg ikke brugt siderne i ret lang tid efterhånden men gætter på meget lidt har ændret sig.

Ps. Hold dig fra Freelancer.com det er dyrt og ikke særlig godt efter min mening.

Mvh

Nichlas Hansen

Høj kvalitets reklameartikler med tryk på til meget konkurrence dygtige priser - www.kunto.dk

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)