Hej Aminoer. Ja, overskriften siger alt. Jeg søger nogle som har gjort sig erfaringer med Elance.com og hvilke erfaringer I har? Glæder mig til at høre jeres indspark, rigtig god weekend! |
Hej.
Jeg har selv brugt både Elance.com og oDesk. Det ligner meget hinanden, og kvaliteten vil jeg sige er den samme. Nogle af dem du finder formår slet ikke at løfte opgaven, mens andre klarer den til perfektion - det er lidt forskelligt. Men ingen af gangene, har jeg betalt 1 krone for at de har tabt opgaven på gulvet, de har bare indrømmet at det var for stor en mundfuld, sagt undskyld og farvel og tak. Men jeg har fundet et hold, som både snakker og skriver ganske fint engelsk, laver et solidt stykke arbejde og så er de både hurtige og billige. Der er klart nogle kompetente folk på oDesk og Elance, men du skal væbne dig med tålmodighed, forklare tingene godt på engelsk og evt. tegne det for dem (Jeg gør det, at jeg tegner mine tanker i paint, han får hans webdesigner til at lave udkast til mig, og jeg laver efterfølgende rettelser). Sørg for så vidt muligt at tage folk, som har løst mange opgaver på forhånd, og som har en god tilfredsheds-rate, så undgår du så vidt muligt de værste trolls. Ang. landende, så har jeg været meget vidt omkring - en der kan lave kortfilm i Malaysia, en der kan lave grafik i Singapore, en programmør i Indien og sågar et helt "team" i Pakistan. Generelt er niveauet det samme vil jeg mene - det er som i Danmark, der er nogle super skarpe nogle i blandt man lige skal finde, men der er også folk der falder fuldstændigt til jorden.
Du kan bare spørge hvis du har noget helt konkret du gerne vil vide. Held og lykke med det :)
Venlig hilsen
Claus S. von Arenstorff