Jeg skal have udgivet min første e-bog, som er nr. 1 i en række af 4-5 stykker i alt. Jeg har en platform, hvorfra jeg vil lægge dem, så interesserede kan downloade dem gratis - men hvordan gør jeg nemmest dette? Jeg arbejder i Wordpress. Derudover vil jeg meget gerne holde styr på hvor mange, der downloader e-bøgerne - findes der et statistik-program til sådan noget? På forhånd tak! |
Du kan udgive din ebog og holde styr på hvor mange gange den er blevet downloadet helt enkelt og lavpraktisk på denne måde:
- Upload din ebog til din blog i PDF-format (Hvis du har brug for hjælp til dette, så bare sig til.)
- Find webadressen på den ebog, du netop har uploadet. Det kan f.eks. være http://www.minblog.dk/ebog/ebog1.pdf
- Lav denne webadresse om til en kortere på Googles webadresse-forkorter, hvor du også kan hente statistik på hvor mange der har downloadet den.
- Indsæt den webadresse, du har fået i trin 3, som et link på din blog, som folk skal klikke på for at downloade din ebog.
Nu har du fået udgivet din ebog og kan holde styr på hvor mange der har downloadet den. Sværere er det faktisk ikke.