Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Flere revisor til start ?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. May 12
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 00:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino
Er i gang med at kigge på et virsomhed som jeg måske er intresseret i at købe.
Men jeg skal have en revisor til at kigge på raporter om det er en god investering og på hvilken måde skal der handles.
Men nu er spørgsmål skal man gå til 1 revisor for han skal kigge på det og så holde sig til ham, eller skal man vælge flere og så slutte af med den bedste ?

Mvh Phillip

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46612
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:21

phin3x:
jeg skal have en revisor til at kigge på raporter om det er en god investering og på hvilken måde skal der handles.
Men nu er spørgsmål skal man gå til 1 revisor for han skal kigge på det og så holde sig til ham, eller skal man vælge flere og så slutte af med den bedste ?
hm - men hvordan vil du vide hvem der er den bedste? Den mest overbevisende, den hvis resultat ligner det du håber eller andet, men jeg tror ikke det er let at vide sig sikker på hvem havde ret i hvilke udsagn.

Du skal søge en der har erfaring i "due-diligence" ved overtagelse af virksomhed type (aps - A/S eller hvad det er) med ca oms xxxx kr og xxxxx ansatte - og hvor i DK I befinder jer-

Med så meget god info som muligt kan du f.eks. søge hos www.agera.dk (Amino del) og få 3 gratis og uforpligtende tilbud på revisor der matcher dit behov, og vælge EN ud fra det - ville jeg i alle fald

Den type info vil gøre, at du kan finde en revisor der kan se om den udleverede due diligence er optimal OG hvad resultatet af den due´-diligence så bliver. Det er ikke voldsomt billigt med due-diligence, men korrekt udført er det super godt anvendte midler, og du kan måske selv stille de første krav om materiale til due diligence

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Skibby
Tilmeldt 14. Sep 12
Indlæg ialt: 35
Fra  www.altomvarebiler.dk Skrevet kl. 06:48

Jeg har ikke forstand på de tekniske detaljer. Det må vi overlade til folk som John Hannover, der tydeligvis har styr på det.

Men hvorfor gå ud fra, at der er stor forskel på, hvad revisorerne kommer frem til? Medmindre det er en større koncern-overtagelse, er det formentlig nemt at overskue for en rigtig prof.

Hvis jeg var i dine sko, ville jeg følge Hannovers råd til at opstille en række meget klart formulerede krav til revisoren og så vælge den, der har forstået opgaven bedst. Det er med revisorer, som det er med alle andre samarbejdspartnere, at man skal kunne kommunikere med dem.

Hvis den bedste bare svinger om sig med fagudtryk i stedet for at tale et sprog, du forstår, er du bedre tjent med den næstbedste, når du skal træffe din endelige beslutning. :-)

Good luck

Fra Lendum Nordjylland
Tilmeldt 24. Oct 13
Indlæg ialt: 65
Fra  Elsager Bogføringsservice Skrevet kl. 17:16

Hejsa

Ligen en lille kommentar

Husk personlig møde, det er langt nemere at vurdere en person som man sidder over for, frem for kun en telefonsamtale.

M.v.h.

Niels

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)