Hej Aminoer. Jeg overvejer at starte en virksomhed med en kammerat. Sagen er dog den at vi begge to har købt en del udstyr til privat brug. Vi snakker pc f.eks. Vi vil så gerne gøre brug af disse udstyr i virksomheden. Vil det overhovedet give mening at fyre det ind under virksomheden eller ? Og hvis ja, hvordan. |
det betyder at I skal starte som I/S når I er to (og over 18 begge)PaWn:Hej Aminoer. Jeg overvejer at starte en virksomhed med en kammerat
hvis det er købt med firmaet som formål kan det tages ind ved start men er det købt og brugt privat inden så skal det tages ind ved at I vurderer det hver for sig og sælger det uden moms til jeres I/S for den korrekte markedsværdi hver i sær. I vil så eje udstyret fælles i det nye selskab som betaler jeg pengene ud - og hvis I en dag lukker selskabet, vil I skulle købe tingene ud igen - nu med momsPaWn:Sagen er dog den at vi begge to har købt en del udstyr til privat brug. Vi snakker pc f.eks.
Vi vil så gerne gøre brug af disse udstyr i virksomheden.
Er det noget der er over 6 mdr gammelt ville JEG ikke gide rode med det. Husk I/S AFTALE som i linket, det er meget vigtigt hvis I vil starte NU sammen
vh John H