Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er en fair pris at tage som freelancer?

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12910
Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik

set fra min side som kunde handler det i sidste ende ikke om hvad din timepris er, men mere om hvad kvalifikationer og evner du har - er du dygtigt som kan lave det hele på den halve tid -  tjah så kan du da uden problem tage 5- 700 kr. pr. time.   Husk iøvrigt på at du heller ikke må være for billig for det sender et dårligt signal.

Kan du få jobs fra din tidligere chef til 350 kr. i time bør du tage det arbejde og så kombinere det med andre kunder som betaler mere.

Held og lykke

Ravn 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lavet et pristjek grafiske freelancer omkring i landet. Og 500 + moms er en meget almindelig pris. Ja der er selvfølgelig dem som ligger på 250,- 350,- kr. Men jeg tror ikke de har regnet alle faktor med i deres pris. som pension, feriepenge, strøm, husleje, lincens til software osv.

Tommelfingerereglen for udregningen af din freelance løn har jeg hørt flere steder fra, at den skal være tre gange den løn du ville kunne få som fast ansat. 

Selvfølgelig kan man lave en udregning på en opgave, og så give det som en pris til kunden.

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)