Hej alle, Jeg står i en lidt kedelig situation, da min partner og jeg er blevet enige om at opsplitte, da han har valgt et andet fokus. Jeg fortsætter virksomheden, mens han træder ud. Jeg er derfor i tvivl om hvordan vi skal udregne hans andel i firmaet. I interessentskabskontrakten står der 50/50, men da jeg har arbejdet mere end ham, har taget kunder med ind + vores kerneprodukt (et softwareprodukt), som jeg har udviklet før han trådte ind, mener jeg ikke at det skal deles 50/50. Han vil have betaling for virksomhedens potentiale, hvilket jeg ikke helt kan se hvordan man skal udregne eller for den sags skyld godtgøre. Det skal siges at jeg i sin tid startede virksomheden, opbyggede kundeporteføljen, samt udviklede produktet. Han har været en del af virksomheden i lidt under to år. Jeg forestiller mig at vi ser på den fortjeneste som der har været, mens han har været en del af virksomheden + eventuelle aktiver. Jeg håber at der er nogen som kan hjælpe. mvh., Henno
|
Hej!
Har i udarbejdet en I/S-kontrakt, som tager højde for evt. udtræden af en partner?
/Peter