Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

FDIM - Har det en betydning for salgspris?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Toreby L
Tilmeldt 1. Jul 13
Indlæg ialt: 5
Fra  Delta Fun Skrevet kl. 01:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan godt følge idéen i at have en tredjepart (I dette tilfælde FDIM), der indsamler statistiker for ens trafik og at det er med til at skabe troværdighed. Men det der undre mig, er om det har en betydning for de priser som man kan sælge banner eksponeringer for?

Jeg har længe været bekendt med FDIM og altid undret mig over, at nogle sider har valgt at være tilmeldt, mens andre har valgt ikke at tilmelde sig på trods af de har rigtig mange sidevisninger og unikke besøgende.

Jeg synes også det er trist, at det er lidt halvdyrt at være tilmeldt, da det kunne være spændende og se flere sider tilmeldt til deres system, så man havde et bedre indtryk af hvordan danske sider klare sig med visninger i forhold til hinanden.

Jeg kunne godt tænke mig at høre jeres/din mening om dette? Ville i betale mere for reklame på sider der er tilmeldt FDIM frem for andre websites inden for samme niche?og tror du/i at det har betydning på den ene eller den anden måde om man er tilmeldt?

Hvis du har erfaring med før efter oplevelse med at være tilmeldt til FDIM kunne det også være spændende at høre om.

Fra Kgs. Lyngby
Tilmeldt 14. Oct 09
Indlæg ialt: 329
Fra  Mallorca Oplevelser Skrevet kl. 01:24

Hej Justian.

Den er jo altid svær. FDIM var rigtigt hot på et tidspunkt hvor begreber som "affiliate" marketing endnu ikke var så kendt i vores lille land. Jeg ved ikke hvor meget du har fulgt med i medier o.l, men vi har haft rigtig mange såkaldte annoncehajer gennem tiden. FDIM (Foreningen for Danske Interaktive Medier), har været em blåstempling af, at du havde rent mel i posen. Derfor ser du også de lidt høje priser hos dem.

Større virksomheder og udbydere af annoncepladser som Eniro og EB, har gjort brug af det. 

Nu kommer det jo ned på, hvilken type hjemmeside og virksomhed du arbejder med. Hvis du reelt har et godt indhold og en side der fungerer efter hensigten, er det efter min vurdering lidt overflødigt i første omgang. Når din virksomhed er vokset, kan du igen overveje et medlemskab, netop for at booste din imageværdi.

Jeg har arbejdet en del år i medieverdenen og jeg er aldrig blevet spurgt om medlemskab i FDIM, når jeg har været i dialog med potentielle kunder. 

Håber du kan bruge svaret.

Mvh Eugene

Fra Toreby L
Tilmeldt 1. Jul 13
Indlæg ialt: 5
Fra  Delta Fun Skrevet kl. 01:35

Tak for dit hurtige svar

Jeg kan godt følge tankegangen om blåstempling og det kan give noget tryghed af en art, men det undre mig bare, at se CPM priser, der er så høje på de medier der er tilmeldt FDIM, samt jeg undre mig over hvorfor nogle virksomheder fravælger det og hvorfor andre vælger det til.

Jeg ved godt affiliatemarketing og PPC er hvad man ser mest i disse dage, hvilket er forståeligt nok, men det undre mig, at mange af de store medier kun skriver priser i CPM.

dernæst kom jeg på tanken, om der er firmaer der benytter FDIM som en rette snor for, hvor de vil have vist deres reklame. Personligt har jeg kun arbejdes en smule med Adsense og en smule affiliate, så er ikke bekendt med at sidde og sælge banner til større virksomheder, så er naturligvis nysgerrig om hvilke spilleregler der gælder hvor de "store drenge" leger.

Fra Kgs. Lyngby
Tilmeldt 14. Oct 09
Indlæg ialt: 329
Fra  Mallorca Oplevelser Skrevet kl. 02:46

Det er meget individuelt, hvordan den enkelte virksomhed tilrettelægger deres prisstrategi.

Nu er det generelt et hårdt og presset marked og mange har gennem tiden forsøgt, at genopfinde den dybe tallerken i form af en ny annonceside a la Krak, Eniro o.l. 

FDIM viser, som du rigtigt er inde på, hvilke sider der er mest besøgte samt antallet af besøgende. Dette giver dem et USP mere, når de skal forsøge at sælge deres annoncer på markedet. Det giver som sagt øget imageværdi og en slags blåstempling af deres virksomhed/produkt.

Du skal tænke på at de store spillere derude, har mange udgifter kombineret med et hårdt marked. Derfor gælder det også om, at overbevise potentielle kunder om den værdi de opnår, på netop deres platform, her spiller de FDIM ind.

Du kan jo tage et job i en annoncevirksomhed og selv opleve hvor brutalt markedet er:-)

Jeg vil stadig holde fast i, at som nyopstartet er der ikke den helt store fornuft i at blive medlem.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)