Jeg kan godt følge idéen i at have en tredjepart (I dette tilfælde FDIM), der indsamler statistiker for ens trafik og at det er med til at skabe troværdighed. Men det der undre mig, er om det har en betydning for de priser som man kan sælge banner eksponeringer for? Jeg har længe været bekendt med FDIM og altid undret mig over, at nogle sider har valgt at være tilmeldt, mens andre har valgt ikke at tilmelde sig på trods af de har rigtig mange sidevisninger og unikke besøgende. Jeg synes også det er trist, at det er lidt halvdyrt at være tilmeldt, da det kunne være spændende og se flere sider tilmeldt til deres system, så man havde et bedre indtryk af hvordan danske sider klare sig med visninger i forhold til hinanden. Jeg kunne godt tænke mig at høre jeres/din mening om dette? Ville i betale mere for reklame på sider der er tilmeldt FDIM frem for andre websites inden for samme niche?og tror du/i at det har betydning på den ene eller den anden måde om man er tilmeldt? Hvis du har erfaring med før efter oplevelse med at være tilmeldt til FDIM kunne det også være spændende at høre om. |
Hej Justian.
Den er jo altid svær. FDIM var rigtigt hot på et tidspunkt hvor begreber som "affiliate" marketing endnu ikke var så kendt i vores lille land. Jeg ved ikke hvor meget du har fulgt med i medier o.l, men vi har haft rigtig mange såkaldte annoncehajer gennem tiden. FDIM (Foreningen for Danske Interaktive Medier), har været em blåstempling af, at du havde rent mel i posen. Derfor ser du også de lidt høje priser hos dem.
Større virksomheder og udbydere af annoncepladser som Eniro og EB, har gjort brug af det.
Nu kommer det jo ned på, hvilken type hjemmeside og virksomhed du arbejder med. Hvis du reelt har et godt indhold og en side der fungerer efter hensigten, er det efter min vurdering lidt overflødigt i første omgang. Når din virksomhed er vokset, kan du igen overveje et medlemskab, netop for at booste din imageværdi.
Jeg har arbejdet en del år i medieverdenen og jeg er aldrig blevet spurgt om medlemskab i FDIM, når jeg har været i dialog med potentielle kunder.
Håber du kan bruge svaret.
Mvh Eugene