Jeg har et spørgsmål, jeg har købt et slettet domæne, som tidligere var ejet af et stort firma, domænet hedder det samme som firmaet, dog er firmaet flyttet fra deres dk domæne til com domæne, og derfor kunne jeg købe deres dk domæne.
Mit brug af domænet har været blogindlæg om helt andre varer og varer grupper end det blev brugt til før.
Nu har firmaet kontaktet mig, og vil have det tilbage uden videre.
Hvad er min ret ? Jeg har på intet tidspunkt købt det med videresalg for øje. Og vil egentlig gerne beholde det.
Learn more about your body and your health on the Bodycare Guide
det afgørende vil være om det store firma har varemærkeregistreret navnet og har de det vil du har problem. Du kan forestille dig hvis Novo kun havde Novo.com, så kunne du ikke få deres OK til at bruge Novo.dk
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Hvis domænet ikke indeholder deres varemærke så kan de ikke forlange det udleveret af dig.
Ahhhh, det er vist lidt en forenkling.
Det vil være uhyggelig nemt, at få overdraget domænet, hvis der kun er oprettet en blog og domænenavnet er et brandnavn på en eksisterende virksomhed, medmindre navnet er benyttet i almindelig dansk udtale (ord eller sætning).
Brandet behøves ikke være et registreret varemærke. Der ses på andre ting som f.eks. virksomhedens alder og mediers brug af navnet (tilhørs forhold).
Er det (som ovenfor anvendt) Novo.dk vil Novo kunne få domænet, uden andet end en simpel klage til domæneklagenævnet.
Så umiddelbart står trådstarter meget svagt.
18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media