Er der nogle der har helt styr på hvordan jeg opretter en mail konto fra min meebox domæne mail på mac?
mailen er lavet hos meebox, men når jeg skal sætte den op på mit mail program på min mac, kommer jeg hele vejen, men kan derefter ikke aktivere mailen så den står bare som passiv..
Både imap (indgående) og smtp (udgående) skal være pro23.meebox.net, derudover skal dit brugernavn være hele din mail - muligvis det mange gør forkert? Ellers ved jeg dog ikke lige hvad det kan være.
Tak for dit svar, jeg fik dog afvide af Meebox support jeg skulel anvende web19.meebox.dk men kan lige prøve mig frem, ang. brugernavnet var det også en god mulighed, da jeg med sikkerhed ved at jeg IKKE kaldte brugernavnet min mail.
Så brug selvfølgelig web19.meebox.net - det er nok bare mig der bruger den anden. men det er sikkert forskelligt fra server til server hos dem. Men det er højst sandsyneligt det med brugernavnet der er problemet så :)
Gå til dit Meebox cpanel og tryk på (Email accounts)
Herefter kommer du til en oversigt over dine email kontoer
ud for hver mail konto til højre står der (more) når du trykker på more kommer der en popup op her trykker du på configure email client ud for den konto du vil konfigurere
Så kommer du til en side hvor der øverest ligger auto opsætninger til de mest populære mail klienter
nederst på siden ligger der den information du skal bruge hvis du vil sætte den op manuelt
værd opmærksom på at vælge rigtig mellem Secure SSL/TLS og Non-SSL resten skulle være ligetil
Tak for hjælpen, men den bliver stadig ved med at sige der ikke kan oprettes forbindelse til STMP osv. og så siger den at jeg skal skrive det rigtige password selvom jeg er 100 % sikker på jeg skriver det samme som da jeg oprettede den..
Tak for hjælpen, men den bliver stadig ved med at sige der ikke kan oprettes forbindelse til STMP osv. og så siger den at jeg skal skrive det rigtige password selvom jeg er 100 % sikker på jeg skriver det samme som da jeg oprettede den..
Meebox har umiddelbart en supportafdeling, hvorfor henvender du dig ikke til dem?
Har jeg også gjort. Men de henviser kun til installations manualen, hvor jeg ikke lige kunne hente hjælp. Så kunne jo være nogle af jer havde oplevet det samme.