Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Privatlån eller lån fra Holding Aps til driftsselskab

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Oct 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg står for at stifte et ApS sammen med 3 partnere. I den forbindelse har jeg stiftet jeg mit eget holdingselskab. Driftsselskabet har dog behov for mere kapital end det lovpligtige indskud på 80.000.

Jeg forventer umiddelbart at låne den resterende kapital til det nye driftsselskab. Nu er mit spørgsmål hvad kan skattemæssigt bedst betale sig? At låne dem til driftsselskabet som privatperson eller gennem holdingselskabet? Det skal siges at de 80000 der er indskudt i mit holdingselskabet allerede har været forbi min privatøkonomi og er beskattet som almindelig personlig indkomst. 

Hvad er den mindste rente man kan tage i forbindelse med lån til driftsselskab når det kommer fra en ejer?

På forhånd tak!

Mvh.

Jesper

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46636
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:04

vent på klogere, men umiddelbart ville jeg låne fra holding som jo som jeg ser det vil ha et driftstab his lånet ikke indfries og dermed en skattebesparelse alt andet lig. Personlig har du intet fradrag på tab på lån

Da du jo ikke er 100% sambeskattet ville jeg bruge mindsterente i form af disconto (meget lav pt - google eller ring banken på dagen) + 4%

venligst John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 21:07

Jeg er enig med John, men det kommer jo an på så meget. Etablerer du lånet som for eksempel konvertibelt lån, er der muligvis mulighed for skattefradrag, hvis driftsselskabet "går ned".

Rent administrativt er det nok nemmest at låne direkte til driften. Driften kan fradrage renterne, det kan holding ikke...

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)