Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Muligheder for at trække underskud fra i Skat ved ny medarbejder

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46673
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:17
Hvor mange stjerner giver du? :

AndersKV:
Det med at fremføre underskud til fradrag i 2014 - kan det gøres i en uendelighed? Hvis der så er underskud i 2014, kan det så bare fremføres til fradrag i 2015 osv.? Jeg ved godt det ikke er særlig holdbart, men i teorien, kan man blive ved med at fremføre underskud?
jep - så længe man driver den seriøst - og ellers har penge nok at skyde ind  - men skattemæssigt jep så længe de ikke kan sætte fingre på seriøs drift

AndersKV:
Omkring det med at blive fundet som værende hobbyvirksomhed af Skat vidste jeg ikke de kunne gøre, når omsætningen overstiger de 50K, hvilket vi er et stykke over. Jeg vil bestemt heller ikke sige, at det er en hobbyvirksomhed på trods af, at det ikke er den eneste "indtægtskilde". Jeg læste lidt om det på din side (John), men er det noget, der sker ofte eller skal der meget til?
MEGET til - du skal ud i noget hvor skat kan opfatte at du bare kører underskud af på dem og egentlig bare misbruger skat til at tørre din hobby udgifter af på dem.

AndersKV:
Er der i øvrigt nogen problemer i at "få lov" til at overføre underskud eller sker det helt automatisk?
Det er ikke noget problem at have underskud der fremføres så længe man driver seriøst, slet ikke og ja det sker helt automatisk når du selvangiver underskud. Det er oplagt, at du gerne skal ha noget at leve af, men har du det så må du godt drive virksomhed med underskud i flere år - det er der desværre mange der er nødt til, men oplagt nok, også mange der knækker nakken på.

Slet ikke at ha indtægt fra den ene part i et forhold men kun få udgifter i flere år, vil jo kræve en vis formue, eller store lån.

Jeg vil derfor nok råde til at sætte sig nogle mentale dead-lines for hvornår man vil ha sig et break-even og hvornår man vil se overskud, men jeg ville indrette dem ganske meget efter hvor god en buffer jeg havde i banken eller i ægtefælle/sambo indtægt, så jeg ikke pludseligt stod i en uløselig gælds-situation Big Smile

Hvad man ikke skal, er jo bare at mase på år ud år ind med underskud man ikke selv kan financiere, for det vil kunne ende rigtigt galt - så sæt nogle mentale dead-lines for dig selv - og kør så på, og underskud er almindeligt og acceptabelt i en opstart

vh

ps - hvis det at ha underskud i mange år skulle være hobby, så ville Torm som stort rederi være en hobby - og det er der vist ingen risiko for Big Smile

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:35

Cookie - John Hannover:

men skattemæssigt jep så længe de ikke kan sætte fingre på seriøs drift

Der er eksempelvis mange fåreavlere som med omsætning pænt over 50.000 kr. blev underkendt af skat og kategoriseres som hobbyvirksomheder. jeg vil gætte på at John på sin blog har remset en lang række faktorer som influerer på den samlede vurdering af om noget er hobbyvirksomhed eller ej. John ved også godt at hobbyvirksomhed og kapitalselskaber er to begreber der ikke bruges i sammenhæng.

Et af kriterierne er også at din virksomhed skal have udsigt til at give en indtjening - så den uendelige underskudsfremførsel slipper du ikke af sted med. Nøgtern set vil jeg mit være at du måske kan slippe afsted med underskud i 2-3 år før SKAT spørger ind til det. Det er så der at du skal have skytsets klar med budgetter mv. for at vise dem at der er ide i dit projekt.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46673
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:41

Henrik Koudahl:
jeg vil gætte på at John på sin blog har remset en lang række faktorer som influerer på den samlede vurdering af om noget er hobbyvirksomhed eller ej. John ved også godt at hobbyvirksomhed og kapitalselskaber er to begreber der ikke bruges i sammenhæng.
jap - tror også jeg har linket den før men den inkluderer en lang række af kriterierne HER 

Der står jo selskaber lidt bedre mildest talt men de kan jo også kun fremføre underskud og ikke trække det fra i andet end selskabsindkomst - så de kan køre i mange år - jo Torm var nok mere sjovt end godt eksempel Embarrassed

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)