Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Network Marketing i eksplosiv vækst

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 8. Nov 06
Indlæg ialt: 305
Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Network Marketing i eksplosiv vækst
(kilde: Erhvervsbladet og Markedsføring)

Firmaer, der benytter distributions- og marketingsystemet Network Marketing, distancerer traditionelle firmaer med flere længder, hvad angår vækst i omsætningen. Network marketing firmaer omsætter i Danmark for cirka 800 millioner kroner årligt.

Advokater, adm. direktører, kendte musikere og sportsfolk kvitter deres spændende og velbetalte jobs for at gøre karriere i Network Marketing firmaer. Tidligere blev Network Marketing forbundet med husmødre, som præsenterede Tupperware ved homeparties.  Men ifølge professor Charles W. Kings bog om Network Marketing; "The New Professionals", er det en trend verden over, at folk i høje, velbetalte stillinger prøver forretningsmulighederne af i Network Marketing.  "Det er folk, som tidligere grinede af Network Marketing og svor de aldrig ville røre det med en finger", skriver Charles W King, Harvard University.

Direkte Salgsforeningen bekræfter tendensen i Danmark.  Branchen oplever en gennemsnitlig vækst i omsætningen på ca. 20 pct.

Fremtiden for Network Marketing

Direkte Salgsforeningens medlemmer omsætter for cirka 400 millioner danske kroner årligt.  Regnes firmaer uden for brancheforeningen med, ligger omsætningen på cirka 800 millioner kroner.

Direkte Salgsforeningen mener, at det er vigtigt, at politikerne får øjnene op for vækstmulighederne, og dermed jobmulighederne, i Network Marketing branchen.

Politikerne har endnu ikke kendskab til de store muligheder, der er i Network Marketing.  Network Marketing bliver stort og vil ikke lide "dotcom-døden".  For modsat de mange dotcom-virksomheder og de etablerede virksomheder, er der stor kundeloyalitet overfor Network Marketing firmaer. Den personlige betjening, kvalitets-varer og bonus udbetalinger knytter kunder tæt til Network Marketing firmaerne.

Professor i network marketing, Deo Sharma, Copenhagen Business School, er enig i Direkte Salgsforeningens vurderinger.

Network Marketingsalg er fremtiden - især inden for business to business.  Kunderne vil have individuel behandling.  Netop den direkte kontakt med kunderne er Network Marketing firmaernes styrke.  I fremtiden - om 2-3 år måske - vil kombinationen af internettet og Network Marketing vise sig af være et særdeles stærkt konkurrenceparameter, siger professor Deo Sharma, som mener, at traditionelle firmaer, der kombinerer Network Marketing med deres nuværende markedsføring, vil blive bedre til at identificere kundernes behov og dermed blive bedre til at tilpasse sig kundernes ønsker.

 

 

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)