Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det her en mail/el. spam?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 09:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Hvis jeg sender en mail....

til hver af helt udvalgte virksomheder, der vitterligt må ha' en interesse i at annoncere GRATIS hos mig. 

Er det så stadig spam? Når jeg sender til dem besked om muligheden i en personlig mail? Ikke i en fælles mail.

I fald det er spam, så må jeg vel istedet skrive et brev, eller ringe til dem? Det virker bare endnu mere forstyrrende, syns jeg. Eller kunne en metode være at skrive til dem og spørge om jeg må linke...i håbet om at de så selv ser mit gratis tilbud, der jo er et tiolbud om samarbejde kunne man sige?

Mvh Karen Heidi Kari, www.lovebuilding.dk

Ps: Jeg har en romantisk portal, der gratis kan gøre reklame for udbydere af romantiske varer/services, og jeg vil gerne gøre særlige steder opmærksomme på muligheden, f.eks.; kroer, udvalgte oplevelser, seminarer, hoteller, restauranter, cafeér, wellnesscentre etc.

Fra København
Tilmeldt 15. Jul 07
Indlæg ialt: 101
Fra  SMM Skrevet kl. 09:50
Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 12:14

Hvis du på nogen måde kan få en økonomisk gevinst af at kontakte dem pr e-mail, så falder det i kategorien spam og er ulovligt.

Du må til gengæld gerne ringe eller skrive et fysisk brev til de fleste virksomheder og høre dem om de vil være med til et samarbejde/gratis reklame.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 10. Oct 06
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 13:02

Hej Karen

Ja det er altså lidt besværligt, at man ikke bare må sende en mail ud og fortælle om et godt tilbud, medmindre man har fået samtykke fra den potentielle kunde. Hvis det var lovligt, så tror jeg godt vi alle kunne forstille os, hvordan vores indbakke ville se ud...

Jeg modtager en del opkald, hvor folk blot spørger om de må have lov til at sende mig et tilbud på mail. Nogle holder længere salgstaler, andre fortæller blot kort ,hvor de ringer fra, samt om de må sende tilbud. Jeg siger oftest ja - og jeg vil sige at dem der gøre det meget kort, har jeg det rigtigt fint med, da jeg alligevel aldrig tager stilling til tilbud over telefonen.

Ollie Bee har forøvrigt en hel produktserie med kærlighedssmykker, og vi vil så gerne, at flere mænd forkælede deres "elskede" mere...måske vi kunne lave et samarbejde, du er ihvertfald velkommen til at sende mig et tilbud på mail Wink

Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 13:18

Hej,

Nu siger du at der er tale on en service, hvor man virksomheder gratis kan få reklame. Som du sikkert allerede er bekendt med, indeholder markedsføringsloven i § 6, stk. 1, et forbud mod uanmodet elektronisk reklame.

Når man skal vurdere om dit tilbud til virksomhederne er omfattet af denne bestemmelse, skal lægges betydelig vægt på, om den erhvervsdrivende har en egeninteresse i de dispositioner fra kundens side, som den erhvervsdrivendes henvendelse vedrører. Afgørende er således, om henvendelsen har til formål straks eller senere at afsætte varer eller tjenesteydelser. Hjemmesiden/forretningen er også omfattet af forbuddet mod uanmodet elektronisk reklame, hvis der sker indtjening via hjemmesiden. Det kan fx være via bannerreklamer.

Derfor vil det højst sandsynligt blive en spam-mail, i det jeres firmanavn jo også opnår branding (i form af at jeres firma navn står som afsender), og da sådanne henvendelser jo oftest sker med henblik på efterfølgende afsætning.

Vil råde dig til at gå meget påpasseligt til værks, da en spam-sag kan være meget alvorlig og en langtrukket proces, som også oftest bliver en dyr fornøjelse.

// Jesper Skov

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)