Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dinero - kan det anbefales?

Side 2 ud af 4 (31 indlæg)
Tilmeldt 2. Nov 13
Indlæg ialt: 33
Fra  Lisbeth Nygaard Skrevet kl. 21:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak igen.

jeg tænker på kørebog - jeg henter de ting, jeg skal bruge, om aftenen, hos de læger, jeg skriver for. Kan jeg trække kørsel fra, allerede pr. 01.11.13? Ret beset har jeg 8 ting, jeg har hentet, men jo ikke med 8 forskellige køreture. Hvor meget blander Skat sig i de oplysninger? Jeg har kørt ad 2 omgange. Og kigger de med her?

Lisbeth

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 21:09

Well, jeg mener at du kan trække "ting" fra op til 6 måneder før du blev cvr-registreret.

Du kan trække dine reelle kilometer fra jf. din kørebog, som skal bestå af en præcis registrering af dine køreture.
Så hvis du ikke har kørt 8 ture, kan du ikke bare trække 8 ture fra, men kun de faktiske kilometer.
Dit fradrag skal stemme med dine faktiske kørte kilometer.

Er vel også meget rimeligt? ;-) 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47178
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:10

Lægesekretæren:
Ret beset har jeg 8 ting, jeg har hentet, men jo ikke med 8 forskellige køreture. Hvor meget blander Skat sig i de oplysninger? Jeg har kørt ad 2 omgange. Og kigger de med her?

du skal slet ikke starte din virksomhed med at overveje om du bliver opdaget men med at gøre ting korrekt. Du har kørt to ture og du skal føre din kørebog helt korrekt og den skal kunne kontrolleres (evt mod der du har hentet - uanset det vel ikke ofte sker)

Du skal gøre ting korrekt og ikke starte som en mini Stein Bagger for småpenge, det er jo rent gas - hvad bliver det næste du vil bøffe samfundet for? (ja undskyld den hårde tone, men jeg synes lige så godt du kan finde ret vej fra start og jeg tror som godt du selv kan se den)

Før din kørebog korrekt og du kan bruge den fra du startede virksomhed og du skal ha alle de fradrag du er berettiget til og ikke nogen som helst andre.

(og ja vist KAN de og alle andre kigge med her - google inkl. efterretningstjenester, skat og moms Big Smile)

vh

Fra Højbjerg
Tilmeldt 13. May 12
Indlæg ialt: 696
Fra  PhoneWear Skrevet kl. 21:11

Lægesekretæren:

jeg tænker på kørebog - jeg henter de ting, jeg skal bruge, om aftenen, hos de læger, jeg skriver for. Kan jeg trække kørsel fra, allerede pr. 01.11.13? Ret beset har jeg 8 ting, jeg har hentet, men jo ikke med 8 forskellige køreture. Hvor meget blander Skat sig i de oplysninger? Jeg har kørt ad 2 omgange.

Såfremt du kører erhvervsmæssigt - altså for at sikre, opretholde og/eller erhverve indtægt - og du kører i din egen (eller ægtefælles) bil, kan du trække den store kørselsgodtgørelsessats på 3,82 kr. pr. kørt km op til 20.000 km, hvor den efterfølgende falder til 2,13 kr./km.

Så ja, det kan du godt :-)

Du skal være opmærksom på, at du skal føre kørebog for dine ture. Jeg ville følge denne 'model':

Dato - Fra adresse - Til adresse - Antal km t/r - Beskrivelse

KH. Lars

Find massere af billige iPhone og iPad covers på www.phonewear.dk

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Skrevet kl. 21:13

Cookie - John Hannover:
Du skal gøre ting korrekt og ikke starte som en mini Stein Bagger for småpenge, det er jo rent gas - hvad bliver det næste du vil bøffe samfundet for? (ja undskyld den hårde tone, men jeg synes lige så godt du kan finde ret vej fra start og jeg tror som godt du selv kan se den)

Hold nu op John med alt det "allle på amino vil snyde" pjat!
Han/hun spørger og vi svarer. Det er da utroligt som du altid forudsætter at folk vil snyde i skat!
Brug din viden (som jeg finder værdifuld) til at hjælpe folk i stedet for ALTID at mistænkeliggøre alle spørgere.
Just sayin' .. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:13

Lars Thomsen:

Lægesekretæren:

jeg tænker på kørebog - jeg henter de ting, jeg skal bruge, om aftenen, hos de læger, jeg skriver for. Kan jeg trække kørsel fra, allerede pr. 01.11.13? Ret beset har jeg 8 ting, jeg har hentet, men jo ikke med 8 forskellige køreture. Hvor meget blander Skat sig i de oplysninger? Jeg har kørt ad 2 omgange.

Såfremt du kører erhvervsmæssigt - altså for at sikre, opretholde og/eller erhverve indtægt - og du kører i din egen (eller ægtefælles) bil, kan du trække den store kørselsgodtgørelsessats på 3,82 kr. pr. kørt km op til 20.000 km, hvor den efterfølgende falder til 2,13 kr./km.

Så ja, det kan du godt :-)

jo Lars - men da for pokker ikke skrive 8 ture hvis man har kørt to - så ud over Ja det kan du godt- må svaret være Nej det kan du ikke  eller mere korrekt Du kan tage de to ture og ikke spor mere

Tilmeldt 2. Nov 13
Indlæg ialt: 33
Fra  Lisbeth Nygaard Skrevet kl. 21:15

Ja bestemt, blev bare opfordret af en til at skrive "det hele" på, brød jeg mig ikke lige om.

Hvis jeg kan trække tidligere kørsel fra, så er det ikke noget, jeg var bekendt med. Jeg har også købt denne pc til formålet, men jo før min start. Havde absolut ikke forventet, at der var noget "tidligere", man kunne bogføre. Det ville jeg tænke, var urimeligt? Det er jo ikke en udgift, jeg har haft, siden min start. Skal så ud og købe printer, men det er jo en anden sag.

Er der et sted på nettet, man kan downloade noget til at registrere kørsel?

Lisbeth

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Skrevet kl. 21:18

Lægesekretæren:

Ja bestemt, blev bare opfordret af en til at skrive "det hele" på, brød jeg mig ikke lige om.

Hvis jeg kan trække tidligere kørsel fra, så er det ikke noget, jeg var bekendt med. Jeg har også købt denne pc til formålet, men jo før min start. Havde absolut ikke forventet, at der var noget "tidligere", man kunne bogføre. Det ville jeg tænke, var urimeligt?

Lige præcist og sådan opfattede jeg også din besked.
Du skal trække det fra som du rent faktisk har kørt.
Du behøver ikke noget program til det, bare en kørebog med et entry for hver køretur med oplysninger om:
Dato, Hvor du kørte fra, hvor du kørte til, og hvorfor samt kilometer. 

Fra Højbjerg
Tilmeldt 13. May 12
Indlæg ialt: 696
Fra  PhoneWear Skrevet kl. 21:20
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Cookie - John Hannover:
jo Lars - men da for pokker ikke skrive 8 ture hvis man har kørt to - så ud over Ja det kan du godt- må svaret være Nej det kan du ikke  eller mere korrekt Du kan tage de to ture og ikke spor mere

Jeg må have misforstået trådstarter så, for jeg læste, at der var hentet 8 ting, på to ture. Og trådstarter derfor ville have fradrag for de to ture. Det var det, jeg svarede på hvert fald :-)

Man skal naturligvis ikke skrive, at man har kørt 30.000 km, når man kun har kørt 500 km - det giver vel sig selv :-)

KH. Lars

Find massere af billige iPhone og iPad covers på www.phonewear.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:27

Lars Thomsen:
Man skal naturligvis ikke skrive, at man har kørt 30.000 km, når man kun har kørt 500 km - det giver vel sig selv :-
vi er helt enige lars - og skat kigger jo nok ikke lige med en fredag aften - god weekend Big Smile

Side 2 ud af 4 (31 indlæg)