The Logo Creator = Indsættelese af standart elementer + ændring af den tekst der nu skal stå... Det kræver ingen kompetancer, og der kan ikke laves noget unik da det eneste man gør at at indhente grimme standart elementer, og rykke lidt rundt på dem.
Photoshop / indesign = man tegner og tegner og der bliver skabt noget unikt, ikke blot en template hvor teksten bliver udskiftet.
Der er så uendelig langt fra The Logo Creator til Photoshop og jeg siger ikke man skal bruge photoshop for at kunne sælge logo'er men man skal altså ikke sige det er en selv der har designet noget, når man blot tilbyder en template man har ændret farven på.
Det er så min mening.
Jeg er også nød til at klade et højt 'hørt!' for dette. Et logo (og design for den sags skyld), skal laves fra bunden op, på papir først, og derefter tegnes på computern. Alt hvad der hedder skabeloner og standard elementer hører ikke hjemme i ordenligt design.
For helvede et ludermarked. Det er meget trist som proffessionel grafisk virksomhed at se den ene efter den anden tilbyde "grafiske løsninger, design og "gratis" hjemmesider. Især er det meget trist at man ikke bruger pen og papir, for derefter at lave vektorgrafik i illustrator, hvor er vi tit rendt i problemer fordi kunderne kom med en ubrugelig jpg eller gif fil - med ekstra omkostninger for dem til rentegning.
Jeg lægger heller ikke selv tag på mit hus - eller reparerer min bil, det er der da proffesionelle faglærte der tager sig af. Gang på gang støder man på alle disse fantastiske tilbud på amino - Kære aminoer og andre iværksættere: Lad være med at spar på jeres markedsføring, tag ved lære af diverse programmer på TV, som bla. Martin Thorborg har deltaget i. Hvis i ønsker at fremstå proffessionelle, så drop tilbudsjagten, få proffessionel rådgivning, og fokuser på jeres virksomhed 100%.
Det var et lille surt opstød over den tiltagende jagt og prostitueren sig selv her på amino.
Nu er der nok mange der vil "gennemtæske" mig for mit indlæg - fred være med det.
Frederik Fiil www.fiil-grafisk.dk Få 2 timers gratis rådgivning - hvis du tør!
Jeg skal nok lade være at tæske dig. Det kan dog bare undre mig, at jeg skal tage dig på dit ord. På din hjemmeside viser du heller ikke hvad du kan. Du har ganske vist nogle reference navne, men intet der kunne give et fingerpeg om, hvad du kan - så du bliver også sorteret fra.
Et logo og grafisk design kan sagtens starte på computeren - MEEEN
Man bruger uforholdsmæssig meget tid, og er tit også låst fast hvis man foreligger kunden det med farver osv, det er vores erfaring.
Oftest viser vi vores kunder hele konceptet på papir først, farvelagt med farveblyant, vi sparer meget dtp tid og retter tingene til inden grafikerne overtager. Vi lægger heller ikke billeder af alle vores ting på hjemmesiden helt bevidst, da vores kunder ikke skal kunne føle sig låst af tidligere ting vi har produceret, vi behandler alle unikt.
Ha´en god dag Frederik Fiil
www.fiil-grafisk.dk 2 timers gratis rådgivning - hvis du tør!
Mener du seriøst at et logo ikke kan starte livet på en computerskærm???
Selvfølgeligt kan det det. Men idéfasen er meget mere flydende og dynamsik med blyant mod papir end med mus og Illustrator.
Denne kritik var ikke rettet mod 'rigtige' grafikere, men mod brugere af skabeloner. Jeg bruger selv en Waccom Tablet, og hvis det skal gå hurtigt kan jeg også finde på at starte på skærmen.