Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tvist med spansk kunde

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 22:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Vores virksomhed har en tvist med en spansk kunde, som ikke er tilfreds med det leverede produkt, som er custombuilt efter kundens anvisninger. Kunden er uden for pædagogisk rækkevide og ønsker ikke at forsøge at afhjælpe de opfattede mangler ved produktet, som iøvrigt er et produkt, som kræver tilpasning og løbende optimering. De opfattede fejl er i høj grad en subjektiv betragtning - og det kan ikke objektivt vurderes om produktet er fejlbehæftet. Alle vil have deres egen mening.
Hvordan står man i en sådan sag - og kan man få juridisk rådgivning ifm. at kunden nu ønsker at køre sagen med spansk advokat?

Med venlig hilsen
Ditlevski

Fra Horsens
Tilmeldt 17. May 06
Indlæg ialt: 499
Fra  Campaya Skrevet kl. 22:53

Jeg kan muligvis få fat i nummeret på en dansk advokat i Spanien du kan prøve at tage fat i hvis det var noget?

/Claus

https://www.campaya.dk - ferieboliger og sommerhuse i hele verden

Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 09:10

Hej Claus

hvis du har navn og nummer på en dygtig advokat, så ja tak.

Sagen drejer sig immervæk om kr. 600.000 - så det vil nok ikke skade at tale med en advokat om sagen ;)

Hilsen
Ditlevski

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12910
Skrevet kl. 13:47

Har du ikke i dine salgsbetingelser specificeret at værnetinget  er i Danmark ved evt. tvister?

Ravn

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12910
Skrevet kl. 13:58
Fra Kolding
Tilmeldt 27. Mar 07
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 14:39

Hej Ditlevski,

det første du skal gøre er at få vurderet hvor en sag skal køre, det beror på hvad der er aftalt og de internationalt privatretlige regler. De er noget sjovere, hvis sagen skal køres i danmark.

Det næste er så at få fat i en spansk advokat, hvis den skal køre i Spanien, jeg kender en dansk advokat i spanien og kan evt henvise.

Vedr det materielle i sagen, altså om der er mangler eller ej er udgangspunktet efter dansk ret at det er spanieren, der skal bevise manglerne og dig, der står med et fakturakrav.

Du er velkommen til at give mig et ring for en uforpligtende snak om sagen. mvh Jon

Jon Stefansson
Advokat (L)  

jst@lett.dk
Dir: +45 82 28 20 32
Mobil: +45 40 62 63 88
Jon, jst@lett.dk, tlf 82282032
Fra Horsens
Tilmeldt 17. May 06
Indlæg ialt: 499
Fra  Campaya Skrevet kl. 10:23

ditlevski:

Hej Claus

hvis du har navn og nummer på en dygtig advokat, så ja tak.

Sagen drejer sig immervæk om kr. 600.000 - så det vil nok ikke skade at tale med en advokat om sagen ;)

Hilsen
Ditlevski

Prøv http://www.jchristiansen.com/forside.htm

Jeg ved ikke hvor meget erfaring de har med den slags sager.

/Claus

https://www.campaya.dk - ferieboliger og sommerhuse i hele verden

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)