Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Link building fra ens andre sites - må de andre sider ligge på samme server?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Horsens
Tilmeldt 2. Jul 13
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 10:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg håber, der er nogle hardcore SEO'er derude, der kan hjælpe mig.

For nogle år siden var det vigtigt, at når man oprettede andre sites til linkbuilding, så måtte disse sites IKKE ligge på den samme serveradresse.

Er det stadig gældende?

På forhånd tak

Mvh

Mikkel

Fra Odense C
Tilmeldt 4. Mar 12
Indlæg ialt: 969
Skrevet kl. 10:28

Så vidt jeg ved, er det absolut ikke et krav og man kan få størstedelen af værdien uanset. Dog er det en super god idé, at have forskellige servere, da det giver forskellige ip-adresser = Virker mere naturligt overfor google (Og igen, jeg er en 16 år gammel knægt, ved ikke alt :D)

Seneste personlige projekt er siden om datingsiderne: http://finddating.dk/. Søger Googles top. Kan vi hjælpe hinanden? PM mig!

Fra Åbyhøj
Tilmeldt 8. Nov 13
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 11:51
Gennemsnit 5.0 stjerner givet af 1 person

ja sørg for at dine indgående links ikke kommer fra samme IPs / C blocks. Ellers kobles de sammen af Google. Skader dig ikke (pt) men det mister en del værdi...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:42

Hej Mikkel :)

Det er altid svært at definere præcis hvad Google vil have og IKKE vil have. Jeg vil sige, at det er en mellemting, og det derfor ikke burde give problemer, men det kan derimod godt være, at det ikke giver top-point hos Google. 

Hvis du vil have hjælp med SEO og vil højere op på Google, må du meget gerne kontakte mig.

Mvh Niklas Andersen :)
(Ejer og webudvikler nikweb.dk)

Fra Odense C
Tilmeldt 4. Mar 12
Indlæg ialt: 969
Skrevet kl. 11:10

Niklas Andersen:

Hej Mikkel :)

Det er altid svært at definere præcis hvad Google vil have og IKKE vil have. Jeg vil sige, at det er en mellemting, og det derfor ikke burde give problemer, men det kan derimod godt være, at det ikke giver top-point hos Google. 

Hvis du vil have hjælp med SEO og vil højere op på Google, må du meget gerne kontakte mig.

Mvh Niklas Andersen :)
(Ejer og webudvikler nikweb.dk)

Var også hvad jeg tænkte, men handler vel som altid bare om at gøre tingene med måde? Hvis du (trådstarter) har 2 ud af 200 links, som kommer fra samme server, er det vel i googles øjne bare en realistisk tilfældighed, hvorimod det nok ser lidt underligt ud, hvis 20 af dine 50 links kommer fra samme server. Bare mine tanker.

Seneste personlige projekt er siden om datingsiderne: http://finddating.dk/. Søger Googles top. Kan vi hjælpe hinanden? PM mig!

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 11:17

Synes det samme som Simon :-) Alt med måde.

Fandt denne video fra Matt Cutts, hvor han taler om noget lignende (ikke helt det samme) hvor han netop kommer ind på "alt med måde". 

Tilmeldt 2. Feb 13
Indlæg ialt: 1194
Fra  Riveronline.dk Skrevet kl. 11:24

Morten:

ja sørg for at dine indgående links ikke kommer fra samme IPs / C blocks. Ellers kobles de sammen af Google. Skader dig ikke (pt) men det mister en del værdi...

Morten har fuldkommen ret. Det giver nemlig størst værdi at fordele dem på så mange C-Bloks som muligt - Men også at de links er relevante, og har en høj autoritet.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)