Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udbetalinger til bestyrelsesmedlem med skatteforhold i andet EU land end Danmark

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47219
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Supertankeren:
Så udlandsdanskere (som er udmeldt af Danmark) skal angive og betale Dansk A-Skat af honorar, forstår jeg. Bare af ren nysgerrighed, men hvordan foregår dét ? 

Nej endnu en gang . det er jo bestemt heller ikke det som står vel. Der står at hvis det er udlænding (eller ren skattemæssig udlandsdansker) så er det B skat óg den der kringlede indberetning til skat som angivet. Det gælder uanset man er danske eller var spansk eller amerikansk statsborger - det skal indberettes - Der skal IKKE tilbageholdes skat (står tydeligt også første gang i min forklariing til det) men du skal ind og indberette til dansk skat for alle udlændinge (eller danske som bor i udland og er ikke dansk skattepligtige) som får honorar - B indkomst. Det er ikke Danmark der opkræver skatten - men indberetning til dansk skat SKAL ske i alle fald (om de taler med udlandet visa versa har jeg ingen anelse om)

A skat kommer kun på tale hvis det er en dansk skattepligtig og grunden til jeg spurgte var, at til fornyligt var det B skat også til disse men jeg synes at huske det er ændret og ville bare ha det på plads som spørgsmål til Henrik K som kan den slags - det vedrører slet ikke dit spørgsmål, det er besvaret af Henrik (og bekræftet af mig) B indkomst som bare skal indberettes til DK skat.

vh

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:13

Cookie - John Hannover:
OG JA så spurgte jeg Henrik om ikke det er korrekt at hvis vi taler danske bestyrelsesmedlemmer så er det idag A indkomst  - du kunne jo ha sådan nogen også og det er vel lidt i tråd med dit spørgsmål - et tillægsspørgsmål jeg ville være sikker på

Enig John. Danske bestyrelsesmedlemmer så er det generelt A-indkomst. Ligesom praksis kun undtagelsesvis tillader fakturering fra bestyrelsesmedlemmets virksomhed. Hænger sammen med at det er bestyrelsesmedlemmet personligt som vælges og ikke hans firma. Undtagelsesvis er vist eksempelvis advokater som via deres firma er udpeget.

I små selskaber burde man kunne komme uden om dette via selskabets vedtægter. Eksempelvis 3 personer laver et selskab sammen. Man kunne eksempelvis fastslå at det var personernes holdingselskab som måtte udpege en person....

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:16

tak henrik - op i baghovedet med den. Big Smile

Tilmeldt 22. Oct 11
Indlæg ialt: 194
Skrevet kl. 14:47

Jeg antager det er https://www.skat.dk/getFile.aspx?Id=80350 i mener.

Det er da fuldstændigt vildt så meget der skal udfyldes, ensige vides for at udbetale 2000 til en person

Det ville jeg da give min højre arm for at blive fri for.

Hun må sende en faktura! :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:41

helt ok med mig - det har bare formelt intet med faktura eller ikke faktura at gøre men hvis hun sender via det moms nummer du vist skrev, så burde den være god nok uden indberetning (det var meget at gi højre arm for noget der i alle fald tager mig under 5 minutter Big Smile)

OM du så får problemer med at det er hende som er i bestyrelsen og ikke hendes selskab - som så fakturerer - nej jeg tror det ikke, men formelt er det næppe korrekt

den blanket du henviser til er i øvrigt ikke specielt for dette, men jeg har mindst 4 gange beskrevet hvordan man gør i E-indkomst som indlogget og langt hurtigere end din blanket + det er jo kun et af felterne der skal indberettes så du har slet ikke samme store oversigt, men vælger bare som jeg beskrev det, men det er ikke et stort beløb så du gør bare som du jo vil

vh

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)