Nej endnu en gang . det er jo bestemt heller ikke det som står vel. Der står at hvis det er udlænding (eller ren skattemæssig udlandsdansker) så er det B skat óg den der kringlede indberetning til skat som angivet. Det gælder uanset man er danske eller var spansk eller amerikansk statsborger - det skal indberettes - Der skal IKKE tilbageholdes skat (står tydeligt også første gang i min forklariing til det) men du skal ind og indberette til dansk skat for alle udlændinge (eller danske som bor i udland og er ikke dansk skattepligtige) som får honorar - B indkomst. Det er ikke Danmark der opkræver skatten - men indberetning til dansk skat SKAL ske i alle fald (om de taler med udlandet visa versa har jeg ingen anelse om) A skat kommer kun på tale hvis det er en dansk skattepligtig og grunden til jeg spurgte var, at til fornyligt var det B skat også til disse men jeg synes at huske det er ændret og ville bare ha det på plads som spørgsmål til Henrik K som kan den slags - det vedrører slet ikke dit spørgsmål, det er besvaret af Henrik (og bekræftet af mig) B indkomst som bare skal indberettes til DK skat. vh |
Cookie - John Hannover:OG JA så spurgte jeg Henrik om ikke det er korrekt at hvis vi taler danske bestyrelsesmedlemmer så er det idag A indkomst - du kunne jo ha sådan nogen også og det er vel lidt i tråd med dit spørgsmål - et tillægsspørgsmål jeg ville være sikker på
Enig John. Danske bestyrelsesmedlemmer så er det generelt A-indkomst. Ligesom praksis kun undtagelsesvis tillader fakturering fra bestyrelsesmedlemmets virksomhed. Hænger sammen med at det er bestyrelsesmedlemmet personligt som vælges og ikke hans firma. Undtagelsesvis er vist eksempelvis advokater som via deres firma er udpeget.
I små selskaber burde man kunne komme uden om dette via selskabets vedtægter. Eksempelvis 3 personer laver et selskab sammen. Man kunne eksempelvis fastslå at det var personernes holdingselskab som måtte udpege en person....