Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rejseomkostninger, kost og logi

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1880
Skrevet kl. 12:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Efter desværre at have fundet at min revisor ikke havde et tilstrækkeligt kendskab til reglerne, så håber jeg at der er nogen der ved det præcis.

Generelt rejser vi efter regning på den vis at firmaet betaler for måltider/hotel mv, men hvor der langt fra altid er tale om 3 måltider om dagen. Optællingen er simpel mht måltider - hvis du ikke får betalt mad får du penge...

Det jeg ikke kan se beskrevet er logi delen;

Situation - kører i bil/venter i lufthavn over natten - ergo på rejse (og over 24 timer) men der er ingen overnatning betalt - er de fyrstelige 195kr så til udbetaling eller er det en begrænsning hvordan man har brugt natten?

MVH jens  

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46764
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:21
Hvor mange stjerner giver du? :

BroncofanDK:
Generelt rejser vi efter regning på den vis at firmaet betaler for måltider/hotel mv, men hvor der langt fra altid er tale om 3 måltider om dagen. Optællingen er simpel mht måltider - hvis du ikke får betalt mad får du penge.

du beskriver det som ansatte - men i princip er det samme regler der gælder for ejeren.

Hvad måltider angår så er optællingen, at hvis ikke der er morgenmad betalt - så reduceres satsen på 455 kr per døgn med 15% (ned til 85% af satsen), er der ikke frokost - 30% (og ikke morgenmad og ikke frokost således minus 45%) og ikke middag - 30% og de sidste 25% må udbetales uanset arbejdsgiver betaler de tre måltider -  svarende til 25% godtgørelsen der må - men ikke skal udbetales uanset arbejdsgiver betaler måltider

BroncofanDK:

Det jeg ikke kan se beskrevet er logi delen;

Situation - kører i bil/venter i lufthavn over natten - ergo på rejse (og over 24 timer) men der er ingen overnatning betalt - er de fyrstelige 195kr så til udbetaling eller er det en begrænsning hvordan man har brugt natten?

Ja det maksimale for ikke afholdt logi er 195 kr - som man jo ikke kan bo på hotel for (mon ikke der tænkes på at man så enten har haft en sofa eller en ven til hjælp - jeg ved det ikke men ja 195 kr

se evt http://www.bdo.dk/Publikationer/Publikationer/Skattefrie%20di%C3%A6ter.pdf

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)