Hej Aminoer. Jeg undskylder på forhånd min flabet indslag, men jeg vil have det på det rene da jeg synes at efter have læst 40 indlæg er jeg næsten blevet endnu mere forvirret... Jeg befinder mig i den situation hvor jeg skal starte en virksomhed med dropshipping konceptet og vil lige høre om jeg forstod alt rigtigt med moms. - Jeg vil prøve at opstille en lille regnstykke som kunne gøre det nemmere for jer at svare om jeg har forstået skat regler rigtigt: Min Saldo: 0kr. Kunden laver en ordre på en vare hos mig til 200kr ink. moms. (160kr eksl. moms) Min Saldo: 200kr. Skylder til MOMS: 40kr. Jeg går hen til min leverandør og køber varen til: 189kr. ink moms (151kr eksl. moms) Min Saldo: 200 - 189 = 11kr. (Skylder stadigvæk 40 kr til MOMS) Nu vil jeg så trække Købsmomsen fra som jeg betalte for varen hos min leverandør: 189-151= 38 Min Saldo: 11kr+38=49kr. (skylder moms 40kr). Jeg betaler hvad jeg skal i MOMS (40kr) og nu er min endelig saldo på 9kr. Er det rigtigt forstået? Og hvis ikke, hvor går den så galt? Det er selvfølgelig i DK at det foregår. Mit andet spørgsmål er; hvordan skal / burde man sætte priserne for mine varer med hensyn til dropshipping. Da de 9kr (hvis beregning passer) er jo ikke specielt meget. Så hvordan burde jeg tænkte når jeg sætter Priserne for min varer (dropshipping) Mvh Przemek. |
Momsen ser umiddelbart rigtig nok udregnet.
Mht prisfast sætningen skal du følge markedspriser, dvs. hvis din konkurrent sælger til 200 skal du også sælge til deromkring, så vil din avanche også være lav, medmindre du kan finde en anden leverandør? nogle produkter vil du have højere avanche på en andre, sådan er det bare.
Mvh
Nichlas Hansen