Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Billeder til hjemmeside.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Nov 13
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 17:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg står og skal lave en webshop. Det skal lige siges at jeg før har drevet egen virksomhed, og ved hvad det kræver. 

Dog har jeg aldrig haft en webshop inden over min virksomhed. 

Til jer der har en webshop, hvad gjorde i med billeder af jeres produkter? 

Lad os nu sige at jeg skal sælge 100 forskellige produkter, skal jeg så betale en fotograf for at tage billede af hvert produkt? 

eller kan jeg bruge, de billeder min leverandør allerede bruger? :-) 

Håber at nogle kan hjælpe.. 

Med venlig hilsen Oliver. 

Fra Kgs. Lyngby
Tilmeldt 14. Oct 09
Indlæg ialt: 329
Fra  Mallorca Oplevelser Skrevet kl. 17:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad siger din leverandør?

Fra Randers
Tilmeldt 19. Apr 10
Indlæg ialt: 217
Fra  LindFoto.dk Skrevet kl. 20:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Oliver

Nu er jeg godt nok fotograf og ikke webshopejer - men jeg prøver lige med et svar alligevel.

Det er selvfølgelig oplagt for dig at bruge leverandørbilleder - da det selvfølgelig er det billigste. Mange leverandører har også fået lavet PR-matariale som deres forhandlere kan benytte, sådan at deres produkter ser ud som de gerne vil have det. MEN - du skal altid sikre dig at du må benytte dem. Bare fordi de ligger på leverandørens hjemmeside - må du ikke bruge dem - det er jo billeder de har betalt for at få produceret. Så spørg - ellers er du måske hurtigt færdig med at forhandle det produkt.

Kan du ikke få leverandørbilleder, er der vel ikke så mange andre muligheder end at få en fotograf til det - eller tage dem selv. Mange webshopejere forsøger selv - og for nogle lykkes det - og for andre kan man tydeligt se at der er gør-det-selv-billeder. Husk at billederne i din web-shop er dit udstillingsvindue. Ser udstillingen for trist ud - er salget som oftest også mindre.

At tage billederne selv, kan selvfølgelig lade sig gør - men du skal have lidt flari fort - og så skal du bruge den tid og de penge det kræver til udstyr - og til at lære at bruge det. At tage billedet er måske tit det enkleste - mens redigeringen kan være mere vanskelig at finde ud af.

Så overvej om du vil bruge din tid og dine penge på at tage billeder - eller om du kan tjene flere, ved fx. at bruge tiden på mere salg.

Laver du en aftale med en fotograf om løbende at skulle fotografere for dig - får du typisk også en bedre pris end ved at shoppe rundt - lige som du typisk får en bedre pris ved at komme med mange produkter på en gang frem for få ad gange. Sådan tænker jeg i hvert tilfælde.
Kan produkterne nemt sendes - behøver det jo heller ikke absolut være en fotograf i nærheden.

Håber du kan bruge overvejelserne.

Tilmeldt 5. Nov 13
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 20:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusinde tak for svaret, har brugt mange penge på en super flot/professionel hjemmeside, så det ville være øv at ødelægge det flotte design med amatør billeder. 

prøver lige at høre min leverandør ad, ellers må jeg jo have fat i en fotograf ;-) men endnu engang tak for det hurtige og grundige svar :-) 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)