Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Enkeltmandsvirksomhed, modtage betaling på personlig konto

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Mar 13
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 17:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg står i den situation, at jeg skal have faktureret mit kunde, som gerne skal betale i den her uge, inden han smutter på ferie.

Men da min virksomhed er sprit ny, og jeg ikke kan nå at få en erhvervs konto inden at min kunde rejser, så skal jeg enten vente til engang i december med at få min betaling, eller modtage dem på min privat konto.

Hvis jeg modtager dem på min privat konto, men at jeg ønsker at min erhvervs konto i princippet er "Bank"-kontien i mit økonomisystem, hvordan skal jeg så bære mig ad med at postere det? Og er der nogle skattemæssige krav/faldgruber, som jeg skal være klar over?

Tusind tak for hjælpen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46613
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg regner med du er personlig virksomhed. Problemet er så udelukkende, at du jo ikke vil kunne stemme din bankkonto af før du får din erhvervskonto (eller en anden privat konto).

Du kan sagtens bare bogføre mod bank i dit økonomisystem. Efterhånden vil du jo se, at bankkontoen står på et beløb og det beløb må du så flytte omgående fra privatkontoen til erhvervskontoen så den stemmer når du får den

Alternativt ville det HELT rigtigt være, at bogfør med egenkapital - (mellemregning) privat hævning i debet i stedet for bank som modkonto, Så sker der det at det står som en privat hævning (har ingen skatteeffekt i status) og når du får erhvervskonto, så ser du hvad der står på kontoen PRIVAT HÆVNING og laver en overførsel til din erhvervskonto på det beløb - kredit PRIVAT hævet som så går i 0 og debet erhvervskonto bank så så får det beløb den skal ha

apropos erhvervskonto eller privat kan du læse lidt her om ERHVERVS ELLER PRIVAT KONTO for hvis du har bøvl med at få erhvervskonto KAN du klare dig med to forskellige private når det er personlig virksomhed

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)