Kære alle iværksættere, Jeg er i gang med at starte en import virksomhed op, som skal importere varer fra 3. land og i den forbindelse har jeg nogle spørgsmål til udgifter herom. Jeg ved godt der er en masse tråde om import/eksport, men søger lidt en form for "tjekliste" så der ikke kommer nogle ubehagelige økonomiske overraskelser undervejs. Jeg har på nuværende tidspunkt indsamlet oplysninger og priser på alt hvad jeg kan komme i tanke må omfatte min kommende import, men vil alligevel lige sikre mig at jeg ikke møder nogle store ekstra omkostninger på min vej. Jeg har styr på følgende: Produktets pris Toldsatsen på produktet Leveringen (CIF - til KBH / inklusiv forsikring) Alle skatter, afgifter og handling fra 3. land Det eneste jeg mangler, er den handling som ligger fra DK havn til firma adressen - eller? Jeg er naturligvis også godt klar over at mit firma skal være import og eksport-registeret. Er der nogen iblandt os med erfaring vedrørende dette, vil jeg sætte stor pris på at de deler det med mig. På forhånd tusind mange gange tak, Bedste hilsner, cbo2012 |
moms går jeg ud fra inkluderer du er med på hvordan IMPORTMOMS angives - ikke omk bare vigtig angivelse
Det du skriver du mangler er
det er i alle fald et punkt, men her ved jeg at det kan være meget afgørende for hele forretningen hvordan du får aftalt fragt. Om det skal være CIF til københavn eller helt hjem, om du selv skal ind over fragt hele vejen, om det er med den ene eller anden transportør. Der kommer givet gode svar til dig her inde men ellers tal med en speditør, for fragten er nok der du kan få størst overraskelser når alt det andet er på pladscbo2012:Leveringen (CIF - til KBH / inklusiv forsikring)
Det eneste jeg mangler, er den handling som ligger fra DK havn til firma adressen - eller?
vh John H