Hej Amino'er Jeg har igennem de sidste 2 år har jeg haft en lille enkeltmandsvirksomhed som jeg har drevet i fritiden. (www.rundtur.dk) Her tilbyder jeg unikke løsninger inden for markedsføring til turistbranchen. Nu har en af mine kunder imidlertid ønsket at jeg arbejder flere timer for dem end det er muligt at nå i fritiden. Da jeg samtidig har en drøm om at leve 100% af min virksomhed, er det måske derfor nu at jeg skal tage springet og kvitte mit nuværende fuldtidsjob. Kunden kan dog kun tilbyde mig nok timer til at jeg kan leve 50% af det, men de vil gerne sikre sig at jeg kan bruge det ønskede antal timer om ugen på dem, så det umiddelbare forslag var at blive ansat ved dem og på den måde få aflønning. Alle mine andre nuværende aktiviteter/kunder skulle således flyttes til deres virksomhed, til gengæld vil de supplere op til 100% af min nuværende løn og derudover vil få 50% af overskuddet i det arbejde jeg udfører, selvfølgelig fratrukket udgiften til min løn + kørselsgodtgørelse osv. Umiddelbart lyder det som et fristende tilbud, men jeg kan også mærke at det gør ondt at opgive sin virksomhed og blive "lønslave", selvom de tilbyder nogle fantastiske forhold og arbejdsvilkår. Jeg leder derfor efter et alternativ som er godt for os begge. Jeg tænker at vi istedet kan oprette et fælles ApS eller IVS hvor vi hver ejer 50%. Mine timer til kunden laver vi en aftale om skal være x antal timer årligt, som faktureres ud til min nettopris (min timeløn) Hvis der ikke er overskud i det nye ApS faktureres der yderligere til kunden så underskuddet dækkes og der er penge til min løn. På den måde er vi sammen om virksomheden, og når vi har fået stor succes (og det får vi!), og der bliver udviklet nye produkter m.m., er jeg også på den lange bane sikret en andel, ligesom kunden har hånd i hanke med at jeg ikke bare lige pludselig smutter. Jeg får sikkerhed for min løn, mod at jeg binder mig til at udføre arbejde for kunden og de får 50% af virksomheden. Men er det sådan det gøres eller findes der bedre alternativer og hvor kan man få billig rådgivning om sådanne forhold? Er det hos en advokat eller en revisor, eller findes der andre steder at få hjælp? I princippet er det jeg søger jo egentlig en investor, som kan garantere min løn i et par år indtil jeg er godt igang, da jeg tilbyder meget sæsonbetonede produkter. Det skal siges at jeg i år har lavet ca. en fjerdedel af min samlede løn på min fritidsvirksomhed på samlet ca. 160 timers arbejde. Salget er udelukkende sket via mund til mund og ved at sende et par mails ud. Jeg har derfor en stor forventning til at min virksomhed kan blive yderst rentabel inden for kort tid, hvis jeg aktivt begynder at arbejde fuldtid. Lad mig høre jeres tanker... Med Venlig Hilsen Henrik |
Hvem kan rådgive mig?
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
- 1
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)