Hej John. Tak for den gode henvisning! Med venlig hilsen Maiken |
For at finde emballage m.m ville jeg søge på google, og allerede her er mange resultater:
http://www.billigemballage.dk/ - http://www.jakodan.dk/ m.fl.
Så ville jeg skrive til dem hvad mit umiddelbare behov var, og få en god pris. Skriv til så mange som muligt, for at hente tilbud. Alle priser er som udgangspunkt til forhandling.
Om du skal bruge GLS - det kommer vel an på om de leverer den bedste service til den bedste pris. Jeg ville igen ringe rundt til DHL, GLS osv. og sige hvor mange ordre du regner med at sende afsted, størrelse, indhold osv. og så regner de et tilbud til dig. Så tager du dem der er billigst kontra bedst service.
Hvornår i forløbet du skal kontakte din bank? Har du ikke allerede kontaktet dem? Det er noget af det første jeg vil gøre, hvis jeg havde brug for kapital, en erhvervskonto, eller forsikringer. Din bank kan hjælpe dig med erhvervs forsikringer (men har du kun en enkeltmandsvirksomhed, så er du selv dækket af dine private forsikringer - men det er dine ansatte ikke, hvis du har/får sådan nogle!). Derudover var min bankrådgiver yderst behjælpelig i opstarten med diverse ting jeg skulle huske, alle de formalia jeg skulle igennem med SKAT, forskudsopgørelse osv. Det er en lidt ny verden man bevæger sig ind i, hvis man aldrig har været der før. Så er det rart lige at have et trænet øje ved sin side.
Der er ikke så forbandet meget hokus pokus i at drive virksomhed. Alt står på nettet, og så skal man bare bruge sin sunde fornuft, google, amino og skats hjemmeside. :-)
Held og lykke med din kommende webshop.