Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lagerplads i baghaven...?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 24. Mar 12
Indlæg ialt: 32
Fra  Sommerkjolen Skrevet kl. 16:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Jeg har en enkeltmandsvirksomhed, som er ved at løb tør for lager i 

vores hus. Jeg overvejer at bygge et anneks i baghaven, men er i tvivl

om finanseringen.

Må jeg bruge noget af overskuddet fra i år til at bygge et anneks? 

Og kan jeg trække hele annekset fra i år (ca. 25.000.-)

Eller skal jeg afskrive på det løbende over de næste år.

Alternativt kan jeg bygge det selv og så leje det ud til firmaet, men hvad er egentlig smartest?

Vh.

Thomas

https://detlillevinsalg.dk/

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47178
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:20

det er ikke så let. Du kan ikke bruge overskud til at bygge et anneks og afskrivning vil heller ikke bare komme helt naturligt da det jo ikke er sådan, at virksomheden kan eje en bygning opført på din grund og dermed bygningsafskrive med 4%

Som jeg ser det, må virksomheden ikke eje en bygning på din grund uden videre og det betyder du selv skal bygge og så leje ud til virksomheden og så - ja så er der jo en indtægt ved at leje ud som du skal betale skat af - du har en lejeindtægt selv som svarer til virksomhedens leje udgift - i et eller andet forhold (måske noget bundfradrag at udnytte for lejeindtægt) - og du har ikke en omkostning direkte af de 25000 som jo må anses for at være en værdi for din ejendom. 

Jeg tror jeg ville starte med at finde ud af om der må være et anneks på grunden. de 25.000 kr kunne tyde på vi taler om et skur - som nr 1

Og om der ikke i servitutter er noget som gør at naboer og myndigheder kan protestere mod erhvervslager på grunden

Så ville jeg i sagens natur overveje om det var let nok at tyverisikre i forhold til lager

og med ja til de to ting, ville jeg - hvis ikke andre herinde har rent svar, høre en revisor hvordan jeg bedst kunne få fradrag i den ene eller anden form i denne sammenhæng, læs dog evt lige om FRADRAG FOR VIRKSOMHED I PRIVATEN hvor du i flere afsnit kan finde lidt om det

vh John H

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1110
Skrevet kl. 17:39

Hvis det er et hus af træ, og ikke mursten, kan du afskrive på det over over driften. Du kan godt lade firmaet betale (overskudet), og den dag firmaet lukker rives det ned eller overgår til privat med et eller andet pengebeløb, du må godt bygge det selv men så har du kun fradrag for materialer.

Fra Odense
Tilmeldt 24. Mar 12
Fra  Sommerkjolen Skrevet kl. 18:39

Tak for svaret.

Vil det sige at jeg godt må købe materialerne på firmaets regning, og så bygge det selv? Og på den måde få fradrag for materialerne?

Det bliver af træ, jeg har nemlig nogle vinduespartier stående som jeg vil bruge.

Fra Odense
Tilmeldt 24. Mar 12
Fra  Sommerkjolen Skrevet kl. 18:42

1000 tak for svaret.

Men jeg bliver godt lidt forvirret, når jeg så læser næste svar.

Tak for linket, det tror jeg lige at jeg skal se nærmere på ;)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:44

jeg ville lige sikre mig at der ikke ud over at virksomheden iflg KAH må betale materialerne (lyder jo ok, men ikke noget jeg ved når det bygges på en privat grund men det betyder ikke det ikke er sådan) kunne være noget med at virksomheden skal betale en leje af lagerpladesen eller om de kan undlade det når du har bygget huset inde i din private have - Bare så du er sikker

vh

Fra Odense
Tilmeldt 24. Mar 12
Fra  Sommerkjolen Skrevet kl. 18:47

I øvrigt en super blog du harBig Smile

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:25

tak - dejligt at høre

vh John H

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1110
Skrevet kl. 14:45

Ja du må godt købe på firmates regning og bygge det selv, men så kun fradrag for materialer.

Jeg mener ikke du skal tage leje, det er lidt frem og tilbage, hvad der bliver en udgift for firmatet bliver en indtægt for dig.

og nu er det jo en enkeltmandsvirksomhed.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)