Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Beskatning og fradrag ved blog-gaver

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Nov 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 14:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er meget i tvivl om reglerne vedrørende gratis gaver, der modtagets i forbindelse med blogging.
Hvordan skal man rent praktisk forholde sig til de gratis gaver, man modtager via ens blog?
- skal man have et system hvor man noterer det ned med værdi osv. - og også noterer, når man har bortskaffet det efter afsluttet test/anmeldelse?
Hvor længe kan man retfærdiggøre at beholde produktet med henblik på en anmeldelse?
Må man købe produkterne af virksomheden til en lav pris (når det nu er brugte produkter, som formodentlig har en lav markedspris) efter endt test, hvis man ønsker at beholde dem?
Skal man have mulighed for at dokumentere det hele, hvis SKAT systematisk gennemgår ens blog flere år tilbage?
Og sidst men ikke mindst - må man trække produkter fra, som man selv køber til at teste/anmelde på ens blog?

Rent juridisk er jeg godt klar over, at man skal beskattes af ALT - også af værdien af modtagne gaver. I praksis er det dog ret svært at føre ud i livet, da jeg fx dagligt modtager gaver, som jeg aldrig har sagt ja til. Mange af disse bliver aldrig taget i brug, men jeg har hverken en idé om værdien af disse eller har mulighed for at dokumentere, at jeg har bortskaffet dem.

Derudover vil jeg jo så mene, at jeg også er i min gode ret til at trække de produkter fra, som jeg køber med henblik på at teste det på min blog. Problemet er blot, at jeg for at kunne komme med en anmeldelse, er nødt til at bruge produkterne i hverdagen(hvilket normalt ville betyde, at man ikke kan trække det fra i skat) - men hele eksistenslaget for min blog bygger på anmeldelsen af disse produkter, og jeg ville derfor ikke kunne drive min blog (mit levebrød), hvis jeg ikke havde mulighed for disse tests.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46460
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Bloggerinden:
Må man købe produkterne af virksomheden til en lav pris (når det nu er brugte produkter, som formodentlig har en lav markedspris) efter endt test, hvis man ønsker at beholde dem?
Skal man have mulighed for at dokumentere det hele, hvis SKAT systematisk gennemgår ens blog flere år tilbage?

Ja det skal man kunne - dokumentere helt. Du må købe til markedspris, køber du til mindre så er det en gave der skal beskattes og beholder du noget efter test vil de ha en skatteværdi som indtægt for dig

Bloggerinden:

Rent juridisk er jeg godt klar over, at man skal beskattes af ALT - også af værdien af modtagne gaver. I praksis er det dog ret svært at føre ud i livet, da jeg fx dagligt modtager gaver, som jeg aldrig har sagt ja til. Mange af disse bliver aldrig taget i brug, men jeg har hverken en idé om værdien af disse eller har mulighed for at dokumentere, at jeg har bortskaffet dem.

den del er du nødt til at løse, enten finde værdien eller sige nej til ting du ikke kender værdien af, - eller dokumentere bortskaffelse via 3. person ellers får du rod med skat

Bloggerinden:
Derudover vil jeg jo så mene, at jeg også er i min gode ret til at trække de produkter fra, som jeg køber med henblik på at teste det på min blog. Problemet er blot, at jeg for at kunne komme med en anmeldelse, er nødt til at bruge produkterne i hverdagen(hvilket normalt ville betyde, at man ikke kan trække det fra i skat) - men hele eksistenslaget for min blog bygger på anmeldelsen af disse produkter, og jeg ville derfor ikke kunne drive min blog (mit levebrød), hvis jeg ikke havde mulighed for disse tests.

tal med en revisor, men udgangspunktet er naturligvis, at hvis du bruger dem i hverdagen så har de en indtægtsværdi for dig idet du jo slipper for at købe tilsvarende og det vil forplumre fradraget helt enkelt, men tal med en revisor det er det absolut bedste råd du kan få i denne situation - så får du arrangeret de fradrag du kan og får overblik over hvad din skat skal være og  ja - må se at få dokumentation for alt også bagud - det er klart krav for at drive virksomhed

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)