Er der nogle der ved noget om legaliteten ved at man som firma kører en anden privatpersons bil. Tænk noget i stil med "designated drivers" som virksomhed/firma. Kan det blive et problem ift forsikring og/eller det juridiske? |
Det du vil er, tror jeg, at en virksomhed stiller kører til rådighed, for at køre folks privatbiler ud og hjem - måske fordi de har fået lidt at drikke, eller ikke vil ha bilen holdene i lufthavnen osv,
Jeg synes at ha læst om nogen her i DK der allerede har det koncept, kan det ha været et eller andet budfirma - nogen som medbragte en mini scooter som den der skulle køre bilen brugte til at tage frem til bilen og komme videre til næste opgave når bilen var parkeret. Prøv at google lidt, jeg er ret sikker på det enten findes eller har eksisteret
jep - der var jo lidt om det fra 2009 - kan godt være borte siden http://allreiter.blogspot.dk/2009/11/bliv-krt-hjem-i-din-egen-bil.html
Jeg mener ikke de løb ind i krav om taxa bevilling eller forsikringsproblemer, de blev bare om du vil, ansatte chauffører for en kort stund, og har selvfølgeligt som chauffør ansvar for færdselsloven inkl. bilens stand, men ikke problemer derudover.
Det kan der så være jurister der ved meget mere om
venligst