Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

moms på erhvervsleje?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Nov 13
Indlæg ialt: 2
Fra  I Love Kombucha Skrevet kl. 19:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

jeg har følgende regning på erhvervs lokaler.

erhvervsleje 3.000 kr

vandafgift 330

varme aconto 400

kan vel få nogle af pengene retur, evt vandafgift.

men kan jeg trække 25% af erhvervslejen fra? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46684
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:08

som også svaret på bloggen Big Smile Erhvervslejemål kan være med eller uden moms afhængig af udlejers registrering. 

Jeg mener ikke du kan få vandafgift retur - men ved ikke hvor du mener den skulle komme retur fra - eller kan elafgift for process strøm give fradrag, men vand har jeg aldrig hør om i almindeligt erhvervslejemål skulle give noget fradrag

Moms som de 25% du taler om drejer sig ved jeg fra bloggen -  kan du kun trække fra hvis den fremgår af huslejen. Du kan godt høre udlejer om han er momsregistreret og så skal han jo op med en momsen opkrævning, men mit gæt er at han ikke er, og så kan du ikke trække momsen fra (derimod naturligvis selve lejen m.m- som omkostning)

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:04

Vandafgift kan du normalt faa refusion for i samme omfang som du har momsfradrag for vandforbruget.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:17
I de tilfælde hvor udlejer ikke er momsregistret, hvorfor lader man så ikke lejer afregne direkte overfor forsyningsselskabet, så kan lejer vel få fradrag for den moms som forsyningsselskabet lægger på, og som udlejer ikke har mulighed for at fradrage, hvis han ikke momsregistret, og derfor må opkræve overfor lejer.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46684
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:20

Henrik Koudahl:
Vandafgift kan du normalt faa refusion for i samme omfang som du har momsfradrag for vandforbruget.
hjælp lige trådstarter og mig med at forstå:

Som det stod, virkede det som at alle delene:, Husleje og vandafgift m.m. opkrævedes over huslejen fra en ikke momsregistreret (var blandede lejemål anparter m.m.). Dermed formentlig ikke moms på vandafgiften sammen med den momsfrie husleje (i alle fald fremgår der ikke moms af regningen ud fra andet svar).

Hvis vandafgiften er opkrævet sammen med ikke momspligtig husleje, så er den jo her angivet uden moms og så hjælper fradrag i samme omfang som vand ikke?

Jeg forstår ikke rigtigt at det er en vandafgift der opkræves med den momsfri husleje- måske skulle der ha stået - aconto vand så det både er vand og afgift??

Du kan lige ha med Henrik - at trådstarter producerer læskedrikke, så hvis parallel til el kan trækkes, så må det jo være "proces-vand"

edit efter svar - enig med Andreas - hvis vandregning kom direkte fra forsyningen og der var moms på den, var det jo lettere både med momsfradrag på vand og hvis jeg forstår Henrik ret, med fradrag for afgift - svarende til moms%. Om lejer vil det er så en anden sag for det er jo mere administration.

Ekstra edit Smile hvis udlejer hæfter for vand er det ikke sikkert han vill lade regningen betale direkte af lejer med moms og selv hæfte for manglende betalinger

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)