Jeg er medejer af en webshop, som pt. har et lager på ca. 20m2 placeret i Flensborg. Jeg bor imidlertid i Århus og vil gerne have det flyttet herop. Jeg bor i en 3-værelses leje-lejlighed med min kæreste. Vi har et værelse som står komplet tom og klar til udlejning. Derfor vil jeg gerne leje det ud, til kontor/lager. Men hvordan skal jeg forholde mig til huslejen? Og hvad skal jeg personligt svare skat af? Jeg er jo forståelig nok interesseret i at betale så lidt i skat personligt, og få virksomheden til at betale sin naturlige del af huslejen.
Kontor/lager lokalet ville fylde ca. 33% af lejligheden. Kunne godt tænke mig en god forklaring på, hvordan jeg skal gribe det an, da det offentlige indtil videre har været meget tvetydig. Håber nogen har erfaring med det.
PS. Min udlejer er indforstået i, at lejligheden kan benyttes til erhverv.
Jeg tænker mere personligt. Jeg udarbejder en lejekontrakt med et gældende beløb, men hvorledes bliver jeg personlig beskattet af dette beløb? Har hørt, at jeg 2.000 månedligt er skattefri. Hvis lejen bliver 33% af lejlighedens månedlige husleje, skal det vel offentliggøres på min skatteopgørelse?