Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Affiliate "shop" - kigget lidt på hasoffers.com

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 13. Sep 10
Indlæg ialt: 336
Skrevet kl. 12:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej flinke aminoer.

Jeg har gået med en ide i noget tid omkring at lave en shopping platform i en niche. Men havde lidt svært ved at se hvordan det skulle gøres.

Men så kom jeg forbi shopalike.dk og læste lidt nærmere omkring at blive partner hos dem.

De kører med CPC (cost Per click) hvilket jeg rigtig gerne vil også.

Jeg har kigget lidt på det affiliate system der hedder hasoffers.com - og der er mulighed for det hele.

Men ved ikke om jeg har forstået det rigtigt.

Vil lave en side præcis som shopalike.dk dog i en anden niche. Hvor laver jeg den bedst og kan jeg bruge et system som hasoffers.com - så mine kommende partner webshops kan vælge deres eget budget og pris Per click , så de kan forhøje deres klikpris og på den måde blive vist højere oppe på siden og mere tydeligt.

Vil rigtig gerne høre gode råd og konstruktiv kritik, men dem som bare vil skrive "du skal bruge 1 mio, så det kan du vidst godt glemme" i behøver ikke kommenterer. Da jeg selvfølgelig godt ved at man starter et sted :-)

Mvh

Fra Kgs. Lyngby
Tilmeldt 14. Oct 09
Indlæg ialt: 329
Fra  Mallorca Oplevelser Skrevet kl. 12:13

Hej.

HasOffers er et rigtig gennemtænkt koncept og jeg ved, at der lægges utroligt meget energi i, at tilbyde de bedste funktioner.

Du skal selvfølgelig være klar på deres priser, for det er ikke en SaaS i den billigste ende. Desuden skal du være opmærksom på, at det ikke findes på dansk og der er så vidt vides endnu ikke mulighed for en dansk version af det.

Tilmeldt 13. Sep 10
Skrevet kl. 14:42

Tak for dit indlæg. Kender du til andre programmer der virker ligeledes, men til en billigere pris? Eller for den sags skyld er bedre.

Fra Kgs. Lyngby
Tilmeldt 14. Oct 09
Fra  Mallorca Oplevelser Skrevet kl. 15:40

Jamen jeg skal så lige forstå dig korrekt... Du vil bygge en hjemmeside, som fungerer som en "shop" hvor alle produkterne er affiliate links?

HasOffers er et komplet affiliate management system, hvilket primærk kan bruges hvis du vil drive et affiliate netværk fra din egen forretning.

Hvis du vil bygge en affiliate shop via Wordpress, har du mulighed for at bruge "Datafeedr". Datafeedr kører ligeledes på abonnement, men samarbejder med en række større internationale affiliatenetworks som, tradedoubler, tradetracker og webgains, hvorfra de tager product feeds. Fra deres interface, kan du selv styre hvilke produkter du vil vise i din shop og plugin'et opdaterer samtidig priser og links, så du ikke har dårlig html. Hvis du kan holde dig til en bestemt produktgruppe, er der klare fordele i Datafeedr. Mener det koster i omegnen af 150/md.

Du kan også kigge på et Wordpress plugin der hedder "CataBlog", det er gratis og giver også nogle muligheder, men du skal så selv skrive produktinfo og lave links.

Det er en sjov idé du leger med der, men du skal også være opmærksom på at der er store udfordringer med den. For selv om det virker let og som en super idé, så vil du skulle have utroligt mange affiliate links ud af din hjemmeside og kan skabe kontroverser med søgemaskinerne.

Tilmeldt 13. Sep 10
Skrevet kl. 15:51

Okay, ja ideer kan nogen gange virke bedre i hovedet :-)

Men det som shopalike.dk gør , som jeg har forstået det. De kontakter div. tøj,smykke og bolig webshops og tilbyder dem at være med og få synlighed på nettet og der er ingen start gebyr kun Cost per click, så de betaler altså kun når folk bliver henvist til en webshop.

Det er den samme måde jeg gerne ville gøre det på, så man laver individueller aftaler med de webshops man ønsker og at webshops fra den niche, kan tilmelde sig og jeg vil så sætte dem op og de får så deres eget login og kan følge med i deres stats over klik og deres budget.

Jeg er ikke så interesseret i "bare" at gå ind på et affiliate netværk og så bare tag de produkter jeg ønsker, men det er måske bare sådan man gør? For når jeg finder den niche jeg ønsker giver de kun omkring 7-8% for CPS (Cost per sale) for nye kunder og 2% for eksisterende kunder. Men jeg ville gerne kører det per klik. 

Jeg ved en side som deal24.dk og bownty.dk (samler dealsites) kører med samme model, Cost per klik. Så må vel kunne lade sige gøre. Bownty.dk tager endda et start gebyr og så skal du give dem dine produkt feeds (datafeeds) og så betaler du vidst 1 kr. per klik på din deals.

Men hvordan og hvilket program bruger de?

Fra Kgs. Lyngby
Tilmeldt 14. Oct 09
Fra  Mallorca Oplevelser Skrevet kl. 15:59

Jeg ved ikke hvilke systemer de kører med. Men du kan kigge på DevAffiliate, som tilbyder lignende, altså et affiliate management system.

Du skal bare klargøre at der er udfordringer i dit projekt. Du skal jo ud og tiltrække besøgende, hvilket i sig selv ikke er det letteste.

Tilmeldt 13. Sep 10
Skrevet kl. 16:02

Det er jeg helt med på. Men intet er lidt i starten, så det gider jeg ikke lade mig afstrække af :-) Men mange tak for snakken :-) 

Fra Kgs. Lyngby
Tilmeldt 14. Oct 09
Fra  Mallorca Oplevelser Skrevet kl. 16:13

Lige over:-) God weekend!

Tilmeldt 8. Mar 11
Indlæg ialt: 15
Fra  Bownty Skrevet kl. 16:34

Hej!

Vi i Bownty bruger en kombination af affiliate systemer (TraceAds/Hasoffers), affiliate netværk (alle de store) og direkte afregning (på aftaler med CPC er deling af salgstracking ikke nødvendig). Vi har både CPA og CPC aftaler.

Du vil lette din opstart betragteligt hvis du blot tager de eksisterende affiliate programmer din niche kører med gennem netværkene. Så sparer de udviklingstiden på at skabe feeds og integrere tracking-scripts. Du kan altid forhandle kommissionsaftalerne i takt med, at du bliver en seriøs marketingpartner for dem.

Med hensyn til vores forretningsmodel, så fungerer budprisen (hvad vi tjener pr. klik) som en slags auktion. Mange af vores partnere byder væsentligt mere end det du skriver, og får derfor mere opmærksomhed på vores platforme.  

Hvis du tilfældigvis skal i gang indenfor vores branche, så har vi et API og en revenue split partnermodel, som kan spare dig en masse besvær.

God weekend:)

Steffen
Founder & CEO,
Bownty

Tilmeldt 13. Sep 10
Skrevet kl. 16:53

Mange tak for dit svar.

Har faktisk kigget på hasoffers løsning og virker rigtig professionel. For de har jo det hele i et system og der kan vel også give ens partnere deres eget login, så de kan følge med og selv sætte deres klikpris op ikk?

At importere RSS/XML feeds er det meget krævende og kræver meget udvikling?

Men hvad jeg kan hører dig sige er at, I får deres RSS/xml feeds og så tracker i dem med CPC eller CPA og så integrerer dem på jeres side?

Er bare lige for at forstå det helt rigtigt :-)

Håber du vil hjælpe bare lidt ved at fortælle lidt og give gode råd 

mvh

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)