Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må jeg sælge uofficielle iPhone-opladere?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Mar 12
Indlæg ialt: 132
Skrevet kl. 23:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Er det tilladt at få et større parti uofficielle iPhone-opladere hjem fra eksempelvis Asien, og sælge dem på en dansk webshop, eller hvordan er lovgivningen angående uofficielle produkter?

MVH

Digital Markedsføring | kontakt@frederikbaastrup.dk

Fra Vallensbæk
Tilmeldt 3. Aug 12
Indlæg ialt: 401
Fra  Fish 4 Rent Skrevet kl. 00:21

Det må du godt. Dog må der ikke være Apple logo på.

Udlejning af Fiske spa med Garra Rufa (doktorfisk) Fish 4 Rent

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:24

Carl:
Det må du godt. Dog må der ikke være Apple logo på.
vil ikke svare på specielt opladere men det med beskyttelse har intet at gøre med om de er logo på. Du kan ikke tage logoet af en designbeskyttet vare og så er alt godt - slet ikke

Er det originalt apple design må du har med, at det kan stoppes i tolden eller at apple kan lave balade når de er i shoppen. Er det ikke apple design men noget frit - så er den fin, men hop ikke på den med, at bare logo ikke er på, så er alt godt

derudover mener jeg også der er regler om mærkning (er det CE) som garanterer elektriske sager, så de ikke går i flammer osv som også gælder det der ikke er designbeskyttet

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 22. Mar 12
Indlæg ialt: 132
Skrevet kl. 00:29

Cookie - John Hannover:

Er det originalt apple design må du har med, at det kan stoppes i tolden eller at apple kan lave balade når de er i shoppen. Er det ikke apple design men noget frit - så er den fin, men hop ikke på den med, at bare logo ikke er på, så er alt godt

Dvs. at jeg kan få ballade, hvis jeg eksempelvis vil sælge en oplader der er designet på samme måde som Apples bare uden logo, eller skal den have et unikt design, som ikke ligner Apples? :-) 

Digital Markedsføring | kontakt@frederikbaastrup.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 09:15

fb:
Dvs. at jeg kan få ballade, hvis jeg eksempelvis vil sælge en oplader der er designet på samme måde som Apples bare uden logo, eller skal den have et unikt design, som ikke ligner Apples? :-) 

ja - du kan få balade hvis den er designet som apples så har de designret - og håndhæver den strengt for alle deres produkter. Den skal ha et andet design

Du kan tænke, hvis nu det var lovligt at tage apples design fra ipad eller iphone - og sælge uden logo med anden indmad måske - det ville, helt som med laderen og alt andet apple design være ulovligt og tolden har pligt til (hvis de ser det og de kender apple produkter) at stoppe det hele, lige som apple aktivt forfølger kopier. 

Nogen ville så spørge, hvor meget skal ændres for at det ikke er en kopi, og svaret er, at der ikke er facitliste. Nogen går på mindst 15%, men det er kun en dommer der vil kunne afsige dom. Apple produkters kopier er klart risiko

Tænk også på det med CE mærkning (eller hvad det hedder) - den godkendelse der skal til for elektriske produkter i DK/EU. Uden den er den også ulovlig og du vil ha ansvar for evt brænd eller anden skade som opladeren resulterer i så

1 Find en der ikke er en apple kopi - uanset logo

2 vær sikker på den har alle nødvendige DK/EU godkendelser

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)