Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hæftelse if med opløsning af selskab efter paragraf 216

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Sep 13
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 22:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Et lille spørgsmål. Har et selskab der skal opløses. Der er ingen gæld eller hæftelser. Når jeg opløser det efter paragraf 216 i Selskabsloven, hæfter jeg derved personligt hvos der kommer krav alligevel.

 

Mit spørgsmål går egentligt bare på om der gælder de samme regler som med anden gæld, nemlig muligheden for indsigelser hvis man finder kravet urigtigt, og derefter lade fordringen prøve i retten?

Jeg kunne blot være nervøs for der er en kreativ og uærlig sjæl der så en nem mulighed for at plukke penge ud.

 

Hiilsen Peter

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja. Det fremgaar af paragrafens stk. 4.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46453
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter J.:
Jeg kunne blot være nervøs for der er en kreativ og uærlig sjæl der så en nem mulighed for at plukke penge ud.
men så nemt er det jo ikke, Sjælen skal jo kunne  påvise, at have et krav mod selskabet - så man skal være forsigtig med 216 hvis ikke man er sikker på, at selskabet er fri for gæld og hæftelse - også sager der måske er indsendt krav om mod selskabet kan jo rejses, så for at bruge erklæringen skal man føle sig sikker. Så er det til gengæld heller ikke lige til pludseligt at være uærlig kreativ - det skal være en reel gæld/hæftelse som kan prøves, det er ikke bare at indkassere fra kapitalejerene uden videre

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)