Nu ved jeg ikke, hvilken overskrift der var passende til dette. Jeg har gjort mig nogen tanker, om at starte virksomhed op, med henblik på at lave en "egen investering". Det lyder for nogen garanteret til at være en noget underlig idé, hvilket er grunden til at jeg spørg, om der kan være nogen fordele for mig, ved at gøre det denne vej, end at fx. investere i aktier som privat, og bruge afkastet til at føre over i et oprettet selskab. Søger derfor lidt råd og vejledning til denne mulighed. ;-) (.. PS. ja, jeg ved godt, at aktiemarkedet er op og ned!) |
på mange områder er der bedre fradrag for tab på aktier osv privat og skatten på gevinster er ikke større så isoleret ser jeg ikke grund til at starte virksomhed for at investere i aktier og obligationer - det er mere administration og ikke bedre skat som jeg ser det
At gøre tingene privat og så føre afkastet over i et oprettet selskab siden giver heller ikke mening for mig umiddelbart - Skal du ha pengene ud vil du før eller siden få helt almindelig skat, så jeg ser det bare som en unødig komplikation i forhold til privat afkast, som jo vil være beskattet fra start
vh