Hej alle iværksætter !
Jeg studere HG lige pt. Og i denne uge har vi om iværksætteri.
Min gruppe og jeg vil lave et spørgeskema angående det produkt vi har "lavet". Så jeg håber i vil med at svare på nogle få spørgsmål.
Here we go: Virksomheden sælger en applikation, der giver brugeren en komplet oversigt over et specifikt dagligvareprodukt. Brug af produktet kan evt. bruges således: Man er lige løbet tør for mælk. Man tager derfor sin smartphone frem og åbner applikationen, man scanner derefter mælkens stregkode og finder ud af den mælk er billigst i Kvickly i stedet for Føtex som begge ligger tæt på adressen. Derved finder forbruger ved hjælp af produktet den billigste pris på et ønsket dagligvare produkt. Ligesom Pricerunner, bare kun på dagligvare.
Applikationen kan videreudvikles til at man finder en opskrift og applikationen kan give dig en indkøbsliste og finde det billigste sted at købe varerne ind. Jeg har også fået noget konstruktiv respons på applikationen fra Coop, Dansk supermarked og Tilbudsavisen(app´en).
Spørgsmål: 1: Ville du mene at der er et marked for sådan en app? 2: Er det en app som du ville købe? 3: Med henblik på at spare penge, vil denne app kunne gøre din hverdag nemmere? 4: Skulle app´en kun være begrænset til dagligvarer eller skulle det også omhandle andre produkter? 5: Tror du det er en app som folk vil betale 12,- for?
Hvis i vil svarer på ovenstående vil det være en kæmpe hjælp, og evt. noget konstruktiv kritik/idéer.
På forhånd tak
Hilsen Christian
|
1. Nej
2. Nej
3. Nej
4. Nej
5. Nej
Se, det lød enormt negativt, så jeg tænkte lidt videre over det.
Jeg vil synes det vil være alt for besværligt at rende rundt i køkkenet og scanne stregkoder på noget der kun sparer et par kroner.
En anden ide til en lignende app:
Lad mig lægge en uge-indkøbsseddel ind, med de typiske varer, der købes hver uge, såsom
3 liter mælk, 12 æg, 2 toastbrød 1 rugbrød etc. (også gerne ved hjælp af jeres stregkode ide, men dog lidt mere fleksibel)
Og så lade appen (back-end) scanne alle butikkerne for hele den typiske indkøbsliste og udpeg den samlede billigste butik den uge.
Så ville svarene være Ja i stedet, for mit vedkommende :)