Du mener vel " Sælgers " firmanavn ?. Det andet er noget vrøvl.
Hvis du køber noget til din forretning fra f.eks. kontorforsyningen eller it-forretningen eller hvis du bestiller materialer, ydelser og varer fra dine leverandører, skal fakturaen være skrevet til dit firma. Det er det ideelle udgangspunkt. Men sådan nogle skriver Fakta sjældent ud :-)
Hvis du køber noget til din forretning fra f.eks. kontorforsyningen eller it-forretningen eller hvis du bestiller materialer, ydelser og varer fra dine leverandører, skal fakturaen være skrevet til dit firma. Det er det ideelle udgangspunkt. Men sådan nogle skriver Fakta sjældent ud :-)
Nej den skal ikke være til mit firma =
En fuld faktura skal have følgende indhold:
udstedelsesdato (fakturadato)
fortløbende nummer, der bygger på én eller flere serier, og som identificerer fakturaen
mængden og arten af de leverede varer eller omfanget og arten af de leverede ydelser
den dato, hvor levering af varerne eller ydelserne foretages eller afsluttes, forudsat en sådan dato er forskellig fra fakturaens udstedelsesdato (fakturadato)
momsgrundlaget, pris pr. enhed uden afgift, eventuelle prisnedslag, bonus og rabatter, hvis disse ikke er indregnet i prisen pr. enhed
Jamen, det står jo lige der. Og køber er jo mit firma (hvis jeg vil trække det fra).
ja over 3000 kr firmanavn på - og stadigt synes jeg man skal lade være med at købe b2b trække moms - bruge i firma og snyde sælger ved at kræve b2c betingelser - det ville man ikke selv elske sine kunder for. Fristende JA, men ikke voldsomt reelt